Beantwoord

Analoge speaker

  • 1 July 2021
  • 7 reacties
  • 106 Bekeken

Wij zijn op zoek naar een oplossing voor een losse speaker (niet Sonos)

We hebben een Sonos Arc voor afspelen radio en tv. Daarnaast hebben we een analoge speaker, welke we tegelijkertijd met de Arc willen laten afspelen voor de radio. Maar wanneer op de Arc tv wordt afgespeeld, willen we op de analoge speaker de radio af blijven spelen. En de receiver waarop de losse speaker nu werkt willen we weg doen.

Welke oplossing(en) zijn hiervoor beschikbaar?

icon

Beste antwoord door 106rallye 2 July 2021, 09:35

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Hoi @Ester 

Zoiets misschien.
En deze misschien.

Succes.

Hoi Simon, dank voor je reactie! Handige filmpjes.

Ik vraag me nog wel af of de Sonos Port geschikt is, omdat het enkel een speaker met speakerkabel is, dus zonder versterker. Het is lastig om ergens exact te vinden hoe en wat wel en niet werkt.

Hoi @Ester ,

Daarvoor is deze pagina erg handig.
Ik kom veel antwoorden hier tegen, er zijn hier cliënten te vinden met de nodige kennis in huis.
Ik ben een cliënt met het nodige van Sonos.
Maar met weinig kennis over de technische kant van het Sonos systeem.
Gelukkig is dat ook niet echt nodig. Voor wat ik wil.:wink:
Maar als het hier niet lukt is die pagina erg handig. Of deze.


Succes

Die pagina’s was ik nog niet tegen gekomen. Super bedankt!!

Reputatie 7

De Port is, voor jouw gebruik, enkel geschikt om aan te sluiten op een versterker. Wil je de receiver dus wegdoen, dan kun  je ook de aangesloten speaker niet meer gebruiken. Je zou wel een Sonos One SL kunnen kopen om radio op weer te geven, of een Sonos-speaker van IKEA, zie Sonos en IKEA - SYMFONISK - IKEA. De speakers van IKEA zijn goedkoper, maar klinken ook iets minder goed dan de One SL.

Mocht je prijs stellen op Google Assistent (maar dat kan ook op de Arc die naar ik begrijp in dezelfde ruimte staat), dan zou je nog voor de One kunnen gaan. Erg luxe (en duurder) wordt het met een Five (die dan weer geen Google Assistent heeft).

Bedankt 106rallye!

Sonos geeft als reactie ook de Amp. Dat zal hem dan waarschijnlijk worden. Of een draagbare speaker, met als voordeel dat je hem op meerdere plekken kunt gebruiken. Want de Amp is hiervoor eigenlijk wel een prijzige oplossing.

Reputatie 7

Inderdaad, zeker als je er maar één speaker op aansluit. Een Move of een Roam (de draagbare speakers van Sonos) kan inderdaad ook.