Beantwoord

Amp: weinig bas bij input van HDMI.

  • 4 August 2019
  • 2 reacties
  • 305 Bekeken

Bij mijn nieuwe Amp heb ik erg weinig bas met weergave van TV en dvd wat op de HDMI ingang aangesloten is, maar wel ruim voldoende met streaming audio vanuit amp zelf. Is daar wat aan te doen?
icon

Beste antwoord door Fred Hier 5 August 2019, 18:05

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Ik heb zelf de oplossing al gevonden. Als je het volume van de tv (HDMI input op de amp) harder zet komen de bassen wel. Het lijkt dat de bassen bij laag volume niet meekomen. (Dit is denk ik een technische keuze van de amp ontwerper geweest) Het was met loudness en toonregeling op de amp redelijk te corrigeren maar dan is de klankkleurregeling van de streamingmedia weer slecht.

Wat ik gedaan heb: In het menu van de tv kan ik het uitgangsvolume naar het Home-cinema systeem in 3 stappen instellen. Meer, medium en minder.

Hij stond op MEER. Voordeel: In deze stand is het volume tijdens omschakelen van de HDMI bron naar interne streaming media gelijk. Nadeel: de verhouding van de bas en hoge toon van het tv geluid is slecht.

Ik heb de tv in de stand medium gezet. Hierdoor is het uitgestuurde signaal uit te tv zachter en moet je de amp harder zetten. Voordeel is nu dat het tv geluid qua toonregeling erg goed is in alle volume standen. De kwaliteit is gelijk aan de interne streaming media.
Nadeel is dat de volume verhouding tussen de tv (HDMI) en de streaming media van de amp niet meer gelijk is. Bij overschakelen van tv (HDMI) naar streaming media is het geluid harder. Maar dat neem ik voor lief.

Hopelijk kan dit verhaal mede Sonos Amp eigenaren helpen bij tegenvallend geluids kwaliteit.
Reputatie 7
Badge +2
Excuses dat we niet optijd konden reageren, en ook bedankt voor deze uitleg.
Hoop inderdaad dat andere hier ook wat aan hebben.