Beantwoord

2 Play:5’s Gen 1 verbinden met Beam.

  • 16 May 2022
  • 1 reactie
  • 248 Bekeken

Hallo,

ik ben in het bezit van 2 sonos 5’s en een beam. 
Nu heb ik de beam gekocht om de verbinding met de tv te maken en een voice control te hebben. 
 

eerdere situatie had ik de sonos 5’s voor de platenspeler en spotify, een soundbar en sub voor de tv en een Google home systeem voor voice control. 
 

nu wou ik er 1 systeem van maken door het meerendeel te vervangen voor een sonos beam. Echter kan ik geen stereo paar vormen met de 5’s en bij grouperen is er een echo. 
 

nu zou ik graag willen dat mijn tv minimaal op de beam speelt. En dat ik spotify kan activeren via de voice control en dat hij op zijn minst de 5’s pakt. Zonder elke keer te hoeven grouperen via de app als het om muziek gaat.

is hier een mogelijkheid toe? Want het voelt alsof sonos mij tegenwerkt ook met eerdere ervaringen. 
Er is tevens nog een Connect aanwezig mocht dit een oplossing bieden. 
 

hopend op raad,

groeten,

robert 

icon

Beste antwoord door 106rallye 16 May 2022, 23:12

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Allereerst kun je de Play:5’s gen 1 niet gebruiken voor surround, zie 

De Beam zou gewoon met je TV verbonden moeten kunnen worden. Wat werkt er niet?

Mocht je een Beam Gen 2 hebben, weet dan dat die alleen met de S2 software werkt en niet met S1, waar je Play:5’s mee werken. Groeperen gaat dan niet lukken. Dat is niet om je tegen te werken, maar puur omdat je Play:5’s te weinig geheugen hebben voor S2.

Je zou de Play:5’s moeten kunnen bedienen met een Google Nest Mini. De Beam heeft zijn eigen microfoon, dus ook die kan worden bediend met Google Assistent. Of het goed gaat als al je devices in dezelfde fysieke ruimte staan, kan ik niet zeggen.