Beantwoord

google duo

  • 12 October 2021
  • 5 reacties
  • 111 Bekeken

Wanneer komt er ondersteuning voor google duo op de Sonos met Google Assistent?

icon

Beste antwoord door Erooij 12 October 2021, 08:13

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Sonos heeft nog nooit een uitspraak gedaan over toekomstige ontwikkelingen, maar van deze kan ik haast zeggen….. nooit.

Kan je aangeven waarom je behoefte hebt aan Google duo op Sonos? Wat ik begrepen heb is dat dit voor met name videogesprekken is. Dit zou dan toch betekenen dat niet Sonos, maar je tv dit zou moeten ondersteunen. 

Google duo is ook voor audio bellen (dus zonder video) werkt op de google nest mini. Kortom in mijn slaapkamer kan ik bellen met de nest maar in mijn woonkamer dus niet met de Sonos. Het zou wel fijn zijn als dat ook zo kunnen.

 

Hoe komt het overigens dat je bijna zeker weet dat dit er nooit gaat komen

Reputatie 7
Badge +3

Google duo is in principe bedoeld om video te bellen, Sonos is bedoeld om audio door te geven. Dit is waarom ik vrijwel zeker ben dat dat er niet zal komen. 
Dat het op de nest kan lijkt mij wel logisch omdat dat ook een Google product is en dus hun corebusiness, voor Sonos niet. Kan mij niet voorstellen dat zij enige tijd steken in het toevoegen van een app die voor videobellen ontwikkeld is. Zij zijn gericht op doorgifte van muziek en een beperkte mogelijkheid om dat gesproken aan te sturen. 

‘in principe bedoeld...’ maar wel al 2 jaar beschikbaar als audio only op display-less Google Home devices

Dus ik volg je redenering eerlijk gezegd niet. Conclusie is dat het nu niet op de Sonos beschikbaar is..

Het lijkt me overigens geen ingewikkelde toevoeging aangezien google assistent ook naar de Sonos geport is. Dat was wel iets ingewikkelds maar een device waar je de Google assistent op kan draaien lijkt me dus een uitermate geschikte kandidaat om ook Duo Voice call support te ondersteunen.

Wekt mi nu verwarring dat je zegt dat je een device hebt met google assistent maar niet de volledige functionaliteit van de Google Assistent uitnut.

In ieder geval bedankt voor je reactie

Reputatie 7
Badge +3

Ik gebruik het zelf helemaal niet omdat ik niet kan wennen aan het praten tegen een apparaat, maar wanneer ik https://support.sonos.com/s/article/3490?language=nl_NL lees dan is de spraakbediening bij Sonos uitsluitend gericht op het aansturen van de sonosfuncties zelf. 
Maar nogmaals……. Geen ervaring en wat mij betreft mag het er komen. Ik probeer alleen aan te geven dat ik het niet verwacht en dat Sonos zich vooral moet blijven richten op zijn corebusiness.