Skip to main content
Beantwoord

Verschillende SSID's binnen hetzelfde netwerk

• 31 maart 2025
  • 1 reactie
  • 16 Bekeken

Hey iedereen,

In een bijgebouw in de tuin heb ik 2 x Play1 hangen, om deftig WiFi bereik te hebben heb ik een powerline adapter geïnstalleerd. Initieel had deze dezelfde SSID als de router in de woning. De ene Play1 verbind steeds met de powerline omdat die verder van de woning verwijderd is, de andere is een twijfel geval en verbind soms met de router in de woning en soms met de powerline, hierdoor valt volgens mij de muziek geregeld uit als ik die 2 groepeer. De ideale oplossing leek mij om de powerline een andere SSID te geven, maar ik slaag er niet in om de speakers hiermee te verbinden, ze maken steeds met de router verbinding.

Is het überhaupt mogelijk wat ik aan het propberen ben? Bij de netwerkinstellingen in de app lijkt het mogelijk, aangezien daar ‘Netwerken’ staat.

Alvast bedankt.

Beste antwoord door Astrid L

Hé ​@Mottemetie, eerst en vooral: welkom in de Sonos community!

Ik moet eerlijk toegeven dat jouw vraag m’n petje te boven gaat qua technische kennis, maar zou aanraden om eens contact op te nemen met m’n collega’s van support. Zij kunnen namelijk real-time meekijken en oplossingen aanreiken. Je kan hen hier contacteren

Hopelijk helpt dit! En misschien hebben enkele forumleden ook nog wat tips voor je. 😄

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

1 Reactie

Astrid L
Forum|alt.badge.img+2
  • Sonos Staff
  • 63 reacties
  • Antwoord
  • 1 april 2025

Hé ​@Mottemetie, eerst en vooral: welkom in de Sonos community!

Ik moet eerlijk toegeven dat jouw vraag m’n petje te boven gaat qua technische kennis, maar zou aanraden om eens contact op te nemen met m’n collega’s van support. Zij kunnen namelijk real-time meekijken en oplossingen aanreiken. Je kan hen hier contacteren

Hopelijk helpt dit! En misschien hebben enkele forumleden ook nog wat tips voor je. 😄

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen