Beantwoord

sonos arc aansluiten op beamer en ps5

  • 6 January 2024
  • 11 reacties
  • 127 Bekeken

Hallo,

ik wil mijn sonos systeem aansluiten op de beamer en ps5, ik krijg het helaas niet voor elkaar.

ik heb een feintech vax04101a aangeschaft maar krijg alleen geluid van de ps5 en geen beeld.

iemand hier dezelfde opstelling en het zelfde probleem gehad?

 

gr

icon

Beste antwoord door Nickkal112 8 January 2024, 16:34

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 7

Als je wel geluid krijgt is het misschien geen Sonos-probleem? Maar kun je iets meer aangeven hoe je de projector en de PS5 op de Feintech hebt aangesloten?

Ik heb de ps5 aangesloten op 1 van de hdmi inputs van de switch en de sonos verbonden met de switch op de arc to sound aansluiting.

ik krijg nu geluid van de ps5 alleen nu heb ik geen beeld op de beamer en de ps5 heef maar 1 hdmi aansluiting..

Zou het helpen als ik een hdmi splitter op de ps5 zet?

Reputatie 7

Het lijkt me dat het met de Feintech moet kunnen

Plaatje erbij:

De gebruiksaanwijzing (VAX04101A-manual.pdf (feintech.eu) zegt:

1. Schließen Sie 1 bis 4 HDMI-Signalquellen (z.B. Blu-ray-Player) an die HDMI-Eingänge. Eingang 1 (ARC to Sound) dient zum Anschluss einer Soundbar mit HDMI-eARC.

2. Verbinden Sie eine HDMI-Senke (z.B. Fernseher oder Videoprojektor) mit dem HDMI-Ausgang

3. Verbinden Sie das Netzteil mit dem HDMI-Switch und stecken Sie es in eine Steckdose. Schalten Sie dann den Fernseher / Videoprojektor ein, anschließend den Switch und eine HDMI-Quelle.

4. Wenn Sie eine Soundbar angeschlossen haben, schalten Sie bitte eARC am Switch ein.

Heb je dat allemaal gedaan? Ik lees bijvoorbeeld in je post niet dat je de projector hebt aangesloten op de Feintech. Zit die wel op de “HDMI OUT (ARC) to TV”?

Op het plaatje in de pdf staat geen beamer vermeld wel een spelcomputer maar die krijgt beeld op de tv en niet op de beamer

Reputatie 7

Maar heb  je “2. Verbinden Sie eine HDMI-Senke (z.B. Fernseher oder Videoprojektor) mit dem HDMI-Ausgang”nu gedaan of niet?

Yes,

 

heb een kabel van sonos naar arc sound op de switch en een kabel van beamer naar tv aansluiting op de switch.

ik heb 2x hdmi in op de beamer dus die 2e hdmi op de beamer kan ik niet tegelijk gebruiken

Reputatie 7

Rest van de stappen ook gedaan?

Heb je een hele lange kabel maar de projector? Eens met een korte kabel proberen? Feintech om hulp vragen?

Ik heb het inmiddels werkend:)

 

bedankt voor het meedenken.

Kan je misschien ook even toelichten hoe je het werkend hebt gekregen?

Beamer aangesloten op de arc to tv aansluiting op de switch.

ps5 aangesloten op 1 van de hdmi in aansluitingen op de switch.

Sonos arc aangesloten op de sound to arc aansluiting op de swich

verder audio op 5.1 gezet en daarna de switch uit en aangezet. Nu werkt het

 

ik heb wel meteen dezelfde switch besteld maar dan met 2 hdmi uit aansluitingen zodat de tv ook weer op sonos aangesloten kan worden.