Dit is de plek om problemen op te lossen en te pronken met je Sonos-hacks, geavanceerde instellingen en integraties van derden. Houd rekening met de garantie van je product en dat Sonos-personeel hier niet officieel kan helpen.
Meest recente
Na begin dit jaar behoorlijk problemen gehad te hebben met de combinatie van ons Telenet thuisnetwerk met onze 8 sonos toestellen. Hierdoor viel onze telenet modem/router dagelijks in fout. Het probleem is netjes opgelost door de klantendienst van Sonos en hield in dat we 1 toestel (playbar) bekabeld aan ons netwerk hebben gekoppeld en de andere toestellen (die bekabeld verbonden waren) losgekoppeld hebben van het bedraad internet. Deze setup werkt goed (op soms een korte onderbrekingen na), wat ons doet vermoeden dat er conflicten waren tussen onze router/unmanaged switch(zonder IGMP)/sonos) Om alle problemen aan te pakken, gaan we een eigen thuisnetwerk opzetten met eigen router, eigen switch en eigen accespoints met de bedoeling om ALLE sonos units terug bekabeld te verbinden (ter ontlasting van het wifi netwerk).Zijn er dingen waar we sonos-gewijs op moeten letten bij de opbouw van dit systeem?Zelf heb ik onthouden dat een switch het IGMP snooping protocol moet hebben en dat
Het begon mrt het wegvallen van geluid en storing bij het afspelen van muziek via muziekbibliotheek. Ik werk met een Synology DS 216 play.Muziekbibliotheek weggegooid en opnieuw aangemmakt. Hij zegt dan dat hij eerst moet indexeren. Nadat hij hiermee klaar is, kan ik hem bij het kiezen van bron niet openen.Wie kan mij helpen?Ruud
Beste mensen,Ik heb tijden een Sonos installatie met een Synology NAS. Het lukt nu niet meer om een verbinding te maken met \\server\Muziek met <naam> en <wachtwoord>. Ik krijg een foutmelding. Alles is bedraad op een netwerk 10.0.0.<enz>
Wij hebben thuis verschillende WiFi-netwerken voor elke verdieping. Nu heb ik een Sonos One gekocht, beneden neergezet, maar als ik naar boven loop kan ik ‘m dus niet meer bedienen. Erger nog: als ik beneden ben heb ik soms het netwerk van boven nog en moet ik dus steeds eerst het goede netwerk vinden voor ik mn sonosbox kan bedienen. Kan ik netwerken toevoegen zodat ik m ook vanuit andere netwerken kan bedienen? thanks!
Op zoek naar een NAS/ Sonos deskundigeIk ben op zoek naar iemand, die deskundig is op het gebied van Sonos i.c.m. Synology NAS .Ik heb daar regelmatig problemen mee. Sinds een paar dagen ben ik van provider gewisseld (KPN naar T-mobile) en sindsdien is SONOS en NAS niet te gebruiken ….Ik moet eerlijk zeggen dat ik op genoemd gebied een grote leek ben (ook vanwege mijn leeftijd). Achteraf had ik dit apparatuur wellicht niet moeten kopen….Vraag is dus of ik met iemand in contact kan komen, die ,ij op weg kan helpen.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.