Ok heb op mijn IPad de Sonos2 app, maar het lukt me niet om vanuit de Muziekbibliotheek de bestanden te spelen die in de Muziek-app van Apple op diezelfde IPad staan. De melding is: “Kan geen verbinding maken met //Eigenaar-PC, omdat de server niet is gevonden”. Ook geeft de app geen complete weergave van de muziekbestanden in mijn Muziek-app. Wat moet ik doen om bestanden in mijn Muziekbibliotheek via mijn Sonos-speakers te kunnen afspelen ?
Ga ik nu doen
Ik zou Apple Music moeten toevoegen maar dan wel zou een abonnement moeten nemen op Apple Musico, maar ik heb die nummers op mijn IPad al gekocht (zonder abonnement ), en wil geen abonnement . Is het dus zo dat Sonos alleen abonnementen faciliteert?
Wat op je iPad staat kan via AirPlay gestreamd worden. Vanuit Sonos wordt lokaal opgeslagen muziek niet ondersteund.
Zelf gebruik ik mijn Mac als opslagmedium en dat werkt prima. Ook vanuit Plex gaat dat uitstekend.
Oké , dank je, ik ga daarop studeren. AirPlay (en Plex)zijn me nu nog onvoldoende bekend.
AirPlay kan je gewoon opstarten vanuit je ipad. https://support.apple.com/nl-nl/HT202809#itunes
Voor plex heb je een computer nodig waarop een zgn plex server draait en waar je bestanden staan. Is, voor hetgeen je hem nodig hebt, een gratis app.
Dank Erooij. Ik ben naar een Sonos-zaak geweest, daar hebben ze demonstreerd dat ik vanaf de muziekapp via AirPlay een opgeslagen nummer kan streamen, maar alleen naar een SonosOne ( en niet naar de Pay1 die ik heb, want is niet compatible, en dat zou de reden kunnen zijn) . Ik ga het nu thuis uitproberen. Dank nogmaals.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.