Beste community members
Ik ben al sinds gisteren aan het proberen mijn nieuwe ERA 100 aan het installeren en wat op 1-2-3 klaar zou moeten zijn, lukt voor geen meter. Heb ondertussen al een paar keer het Sonos apparaat heropgestart maar ik krijg steeds hetzelfde probleem.
Bij het installeren van de app lukt het perfect om de ERA 100 te detecteren, pas als ik wil verbinden met mijn Orange WIFI netwerk gaat het mis. Ik geef mijn WIFI code is en dan blij ik maar kijken naar de boodschap “ERA 100 wordt verbonden met Orange”. Na een tijdje stopt dat dan en krijg ik de melding “Je ERA 100 is toegevoegd maar verschijnt mogelijk niet in je Systeem. Haal in dat geval de steker uit het stopcontact en stopt hem er dan weer in om het installeren af te ronden in Systeeminstellingen”. Als ik deze boodschap wegklik kom ik in de app gewoon terug op het startscherm met de opties Speaker of component toevoegen, Koptelefoon toevoegen, Verbind met bestaand systeem. nergens kan ik naar de systeeminstellingen gaan. Als ik op Verbind met bestaand systeem klik, wordt SONOS gezocht op Orange, maar dan krijg ik weer de melding “We kunnen geen Sonos systeem vinden op Orange. Zorg dat je SONOS system aan staat en is verbonden met het netwerk”. Maar dat lukt natuurlijk niet. Het is een vicieuze cirkel.
Ik heb nu ook gemerkt dat bij het willen verbinden met het Orange WIFI netwerk, het statuslampje opeens stopt met groen te knipperen, even wit knippert en dan er gewoon mee stopt. Mijn ERA 100 zit in het stopcontact, maar er brandt nu niks van lichtjes.
Ik ben radeloos, heb de SONOS app al eens verwijderd en terug geïnstalleerd, heb het stopcontact van mijn router als eens uitgetrokken en opnieuw ingestoken. Niets helpt ….