Vraag hulp en praat over je Sonos Roam en Sonos Move
Meest recente
Bij: Laten we de Sonos Move toevoegen aan je wifi: Ziggo ….wordt er gevraaghd naar wachtwoord.Welk wachtwoord?van mijn sonosaccount of die van mijn wifi
Ik heb een sonos move, deze wil niet updaten. Krijg fout code 30 te zien. En alles wat in het advies staat werkt ook niet. En nu?
Help! Ik heb 2x een SONOS One en een Playbar, liep altijd goed op de WIFI via mijn Google Nest mesh. Tijdje geleden ook een boost tussen gedaan, alles loopt perfect. Die boost dacht ik te nemen ivm de aanschaf van een Move, die blijft sinds de aanschaf lastig verbinden met mijn WIFI. Na een tijd sukkelen las ik hier later dat dit ook niet werkt de combi boost en move, helaas daarvoor, nog wel fijn voor de overige SONOS apparaten.Maar nu wil de Move ook helemaal niet meer terug op mijn WIFI (Google Nest mesh). Het gaat continu mis bij het verbinden van de Move met het netwerk, na de eerste stap te hebben doorlopen vraagt SONOS om te verbinden met een Wifinetwerk, deze dien ik dan handmatig in te vullen. Dit klopt al niet, want normaliter pakt SONOS dan het netwerk welke ook op telefoon of iPad staat.Maar na het handmatig invullen werkt het ook niet en krijg ik de melding dat ik mijn routerinstellingen dien aan te passen. Tja, dat is nu juist het ding, dat is volgens mij niet mogelijk op
Sinds de update van de Sonos app krijg ik mijn Roam niet meer geregistreerd bij mijn Sonos account. Installatie lukt wel maar registratie niet.Groeten, Pierre. probleem opgelost. Een keer uit en ingelogd bij mijn Sonos account.
Ik kwam er gisteren achter dat mijn Roam, terwijl ie aan met kabel aan het opladen was, toch leeg was na ± 6 uur. Zat aan 12v adapter, en speelde via WIFI. De app gaf geen oplaad problemen aan, en je zag dat ie wel aan t opladen was door tekentje in batterij status. Iemand een idee hoe dat kan? Bedankt
Hoi, ik heb 2 Roams als stereopaar. Ik heb de bespaarfunctie aan staan, dus als ze niet gebruikt worden, dan gaan ze uit. Nu merk ik dat een van de 2 Roams snel leegloopt, terwijl de ander voldoende accu houdt. Ik laad ze allebei op tot 100% en dan is na een weekje de linker Roam helemaal leeg en de rechter Roam nog op 60% (ze worden niet enorm veel gebruikt, dus staan vrijwel de hele week uit). Enig idee wat het kan zijn?
Beste community membersIk ben al sinds gisteren aan het proberen mijn nieuwe ERA 100 aan het installeren en wat op 1-2-3 klaar zou moeten zijn, lukt voor geen meter. Heb ondertussen al een paar keer het Sonos apparaat heropgestart maar ik krijg steeds hetzelfde probleem.Bij het installeren van de app lukt het perfect om de ERA 100 te detecteren, pas als ik wil verbinden met mijn Orange WIFI netwerk gaat het mis. Ik geef mijn WIFI code is en dan blij ik maar kijken naar de boodschap “ERA 100 wordt verbonden met Orange”. Na een tijdje stopt dat dan en krijg ik de melding “Je ERA 100 is toegevoegd maar verschijnt mogelijk niet in je Systeem. Haal in dat geval de steker uit het stopcontact en stopt hem er dan weer in om het installeren af te ronden in Systeeminstellingen”. Als ik deze boodschap wegklik kom ik in de app gewoon terug op het startscherm met de opties Speaker of component toevoegen, Koptelefoon toevoegen, Verbind met bestaand systeem. nergens kan ik naar de systeeminstellingen
Hi, mijn vriend wil een Sonos Move kopen om de muziek van onze KEF LS50 Wireless in de woonkamer te streamen naar de eetkamer. Dit zou via AirPlay moeten kunnen. Ik wil hem de Sonos Move voor zijn verjaardag cadeau doen, maar wil eerst weten of het mogelijk is om de speakers aan elkaar te verbinden. Heb nul verstand van dit soort dingen, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen voordat ik de aanschaf doe. Groet!
kan ik mijn bestaande Sonos installatie die werkt op Sonosnet uitbreiden met een Roam speakerop Wifi ?Of moeten alles Sonos speakers dan op Wifi werken, gezien de Roam geen Sonosnet heeft.
Net Sonos Roam geinstalleerd op mijn telefoon. Ging prima kreeg gong bij installatie. In de app zie ik dat het geluid er is maar Roam geeft geen geluid. Ook niet via bluetooth. Wat kan ik hier aan doen
Hoe kan je zien ( op het apoaraat en/of in de app ) of sonos move op een bepaald werkt via WiFi , bluetooth of AirPlay ?
Hoi, ik heb al een Five in de woonkamer en een One SL in de badkamer. Ik zou nu een Roam in de slaapkamer willen laten meespelen en deze af en toe mee buiten nemen. Heeft er iemand een idee wat er met de batterij gebeurt indien de Roam permanent op de lader staat?
hoi move krijg ik niet in mijn systeem bijgevoegd heb alle stappen alc3 keer uitgevoerd met jullie app speelt wel music met bluetooth maar niks via WiFi zo help a.u.b.
Ik krijg de 2 Roams niet meer op mijn systeem, playknop en aanknop al ingedrukt om te resetten maar er bekeurd helemaal niets!!Dit is al de derde poging, kan hier niet zo goed tegen, (heb ook de one,s uit oude huis meegenomen en krijg deze ook niet aan de praat….. maar moet die volgens mij resetten met een kabel op de router maar dat is latere zorg)waarom moet dit allemaal zo moeilijk?
Goedendag! Vandaag de nieuwe roam 2 gekocht. Ik wil hem graag toevoegen aan mijn bestaande systeem en dus op de sonos app maar dat lukt niet. Hij vindt de speaker wel maar hij kan de audiocode niet verifiëren (de audio PIN niet horen). Wanneer ik ervoor kies om de code handmatig in te voeren, sluit de app. Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen? Het is gelukt om het via mijn tablet aan de app toe te voegen!
Hoi ,Sinds enkele weken heb ik een Sonos Roam. Ik ben op zich tevreden met het speakertje, maar heb een probleem dat de Roam sinds vandaag niet meer zichtbaar is in de app.Heb inmiddels al allerlei stappen doorlopen.de Roam gereset, met verschillende netwerken proberen te verbinden, zelfs mijn router herstart.niks werkt. De Roam blijft onzichtbaar. Ik kan ook niet meer controleren of deze met de wifi verbonden is, want ik zie de roam niet meerHeeft iemand hetzelfde probleem gehad en een oplossing hiervoor gevonden? *aanvullingRoam wil nu ook niet meer met wifi verbinden (die melding krijg ik: er gaat iets fout bij het verbinden met …...).Echter, ik heb niets aangepast of wat dan ook.aanvulling 2koppelen met bluetooth werkt ook niet. dat blauwe lampje wat je zou moeten krijgen om met blue tooth te koppelen krijg ik niet (braaf de stapjes gevolgd zoals beschreven op Sonos site).
De pas aangeschafte Sonos Move verdwijnt uit de app. Het afspelen door middel van de Google Assistent werkt wel gewoon, dus wel verbinding met netwerk.
Is het mogelijk om het geluid van een Philips TV te horen via Sonos roam?Als dit mogelijk is, welke handelingen verrichten?
Hi allemaal,ik gebruik nu mijn Sonos one in de overkapping en heb deze met een muurbeugel opgehangen. Het nadeel is alleen dat deze altijd aan de stroom moet zitten en je dus een kabel altijd ziet. weten jullie of er een muurbeugel voor de nieuwe roam is? Die kan ik dan ophangen en af en toe opladen.Gr. Frank
Zie titel, alle reset opties geprobeerd, maar komt geen leven meer in de Roam
Ik heb bet de sonos move binnen. Mooi apparaat. 1 dingetje wat ik mij afvraag. Onderin aan de voorkant lijkt wel een ‘plakkertje’ te zitten achter het rooster. Hebben jullie dat ook? Enig idee waarvoor dit is?
Ik heb een Sonos Play 5 eerste generatie. Helaas kan ik dit fantastische apparaat niet meer gebruiken waar deze ooit voor bedoeld was (streamen). Nu ontdekte ik achter op het apparaat een lijningang. Graag zou ik deze willen gebruiken om zodoende de geluidsweergave van het apparaat alsnog optimaal in te zetten.Op de website van Sonos wordt alleen maar gesproken over gebruik van de lijningang van nieuwere generatie apparaten.Weet iemand mij te helpen om dit oudere beestje maar nog voorzien van krachtige speakers in te zetten?
Goedemorgen, Ik heb de Sonos move besteld, nu werkt de Sonos app normaal niet wanneer er via WIFI geen verbinding is met een systeem. Hoe zit dat met de move en verbinding via bluertooth/airplay? Stream je dan rechtstreeks van bijv Spotify, of werkt de sonos app dan wel?
Beste,Sinds kort heb ik problemen met het groeperen van mijn Roam met mijn andere speakers. Ik kan ze groeperen in de app maar er komt geluid uit slecht één van de twee en dus niet meer uit beide. Heb beide al gereset naar de fabrieksinstellingen maar dit hielp niet. Iemand suggesties of weet waar het probleem zich kan bevinden? Het is enkel de Roam die een probleem vormt, alle andere speakers kan ik nog steeds onderling groeperen met elkaar.Alvast bedankt!
Hi, mijn Sonos Move gekocht in 2020 blijft vastlopen. Ik moet de powerknop dan 20 seconden inhouden om uit te schakelen.ook als jij niet in gebruik is en op de lader staat loopt hij vast.. Heb hem terug gezet naar fabrieksinstellingen maar ook dit heeft niet geholpen aangezien die nu al vastloopt bij het doen van de update. Toen ik hem net had waren er ook al problemen, toen liep die vast tijdens het afspelen van muziek (alsof een cd overslaat bij het afspelen van de bass).Iemand een idee wat dit is en hoe dit op te lossen is? Of heb ik gewoon een slechte Move ontvangen...
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.