Vraag hulp en praat over je Sonos Roam en Sonos Move
Meest recente
Mijn roam verliest lading ook al staat hij uit. Hoe kan dat??
Op mijn Play:1 en Play One kan ik wel afspelen maar als ik de Roam probeer te gebruiken zie ik in de spotify app de melding "kan dit nu niet afspelen". Ook na een harde reset. Iemand tips?
Hallo, Ben van plan om 2 roam aan te schaffen. Ik lees dat deze via wifi als stwreopaar te koppelen zijn. Is dit ook via bleutooth mogelijk?
Heb sinds een week de Sonos is roam. Bevalt prima qua geluid en qua werking app, maar kwam er vandaag achter dat de + en - knop totaal niets doen…… ook de doorspoel/pauze toets werkt niet. Verder ben ik er nog steeds niet uit om de roam volledig uit te zetten. moet ik ‘m terugbrengen of doe ik iets fout. hoor het graag
Als ik de move gebruik dan is de batterij na 3 uur helemaal leeg. Dat zou 10 uur moeten zijn. Weet iemand waar dat aan kan liggen en hoe dat opgelost kan worden?
Ik heb een tijdje geleden de roam aangeschaft als aanvulling op mijn sonos om buiten in de tuin muziek te luisteren, ik heb in huis en in mijn overkapping sonos one, play drie een sub en een playbar maar ik vind de roam absoluut niet van dezelfde kwaliteit er zit gewoon geen diepte in het geluid hoe kan dit?
Voorheen kon ik bij het afspelen van de muziek, meerdere kamers selecteren. Heb de eetkamer (groep van 2x play 3), woonkamer (sub/playbar/2x one pair 5.1) en de Move. Eetkamer en woonkamer selecteer is en kan ik daarna met de optie om per kamer het volume of groepsvolume aanpassen maar als ik de Move toe wil voegen en selecteer, speelt de muziek wel af maar wordt deze niet in de groepsvolume getoond maar als een aparte kamer. De melding volgt dat er geen verbinding kan worden gemaakt met het apparaat maar er wordt wel muziek afgespeeld. Enig idee wat er niet goed is?
De roam is nu al een paar keer volledig vastgelopen, de lichtjes of 1 van de lichtjes branden dan wel maar de roam is niet vindbaar in de app en reageert helemaal nergens opeerder kon ik dan het probleem verhelpen door de roam even helemaal uit te zetten nu blijft her oranje lampje branden (of de lader er nu inzit of niet) en gebeurt er verder niets meer ook de fysieke knoppen geven geen reactie.
Het is in de topics niet terug vinden en op Reddit staat dat het geen kwaad kan voor de Accu. Ikzelf heb alleen twijfels omdat de speaker altijd warm aanvoelt en de IQ lader ook stroom blijft afgeven (wat logisch is omdat hij aan staat).Situatie is dat ik een 10W universele QI lader heb waarop de Roam permanent staat en meedoet in de groep tot het moment dat ik hem meeneemHopelijk kan Sonos laten weten of dit schadelijk/nadelige gevolgen heeft voor de accu of dat deze hiervoor beveiligd is?
Heb een paar dagen de roam , morgens als ik de app aan zet en de muziek aan zet staat alles aan op de app ook de roam. Alleen uit de roam komt geen geluid en uit de andere Sonos wel. Als ik hem aan de achterkant helemaal uit zet en weer aan zet doet hij het wel ? Weet iemand raad ?Gr Rob
Hoi Allemaal,Sinds enkele weken een Sonos Roam. Ik ben op zich tevreden met het speakertje, maar heb een probleem dat de Roam niet altijd zichtbaar is in de app.Vanochtend was de Roam zichtbaar in Systeem. Ik speel dus muziek af, maar op een gegeven moment is de Roam verdwenen uit Systeem (terwijl ik niets heb gedaan en de muziek gewoon doorspeelt). De muziek kan ik dus niet stoppen en dergelijke.Zet ik vervolgend de Roam in standby, dan verschijnt Sonos Roam offline in mijn Systeem, zet ik de Roam vervolgens aan dan verdwijnt de Roam uit Systeem en is hij niet meer zichtbaar.Als ik de Roam helemaal uitzet en dan weer aan en dan zie ik de Roam weer, maar ja dat is niet de bedoeling lijkt me. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en een oplossing hiervoor gevonden?
Hi allemaal,ik gebruik nu mijn Sonos one in de overkapping en heb deze met een muurbeugel opgehangen. Het nadeel is alleen dat deze altijd aan de stroom moet zitten en je dus een kabel altijd ziet. weten jullie of er een muurbeugel voor de nieuwe roam is? Die kan ik dan ophangen en af en toe opladen.Gr. Frank
In de woonkamer: Soundbar, 2x One, Sub, staan gegroepeerd als surround.Een losse Move, die overal meegaat en los werkte.Plots is de move gekoppeld aan speakers in de woonkamer en gaat volume samen hoger en lager, schakelen ze samen in en uit….Hoe ontkoppel ik de move opnieuw van de andere speakers?Bedankt voor input
Inmiddels een tweede Roam aangeschaft, puur voor de stereo sound optie. Na instellen werkt het perfect.Alleen na het uitzetten en opnieuw inschakelen zijn de instellingen verdwenen. Dat de stereo functie uit is oke.. maar alle Equalizer instellingen zijn ook weg/gereset. beetje omslachtig om steeds weer het koppelproces en instellingen te moeten doorlopen.
Ik gebruik nu een aantal weken de Roam. Van de week had ik hem volledig opgeladen en helaas niet kunnen gebruiken. Vanmorgen wilde ik de Roam pakken om mee te nemen. Maar tot mijn verbazing zag ik dat het lampje van de accu aangaf dat de Roam (bijna) leeg is. Hoe kan dit? Ik heb de speaker niet gebruikt. Heeft dat te maken met de stembeniening of trueplay?
The battery of my SONOS roam drains way too fast when switched off. How can I resolve this? I cannot lose 35% battery life over night when the device is switched off.
Vandaag de roam ontvangen, mijn eerste sonos dus moet er een nieuw systeem worden aangemaakt. Wizard gaat goed tot dat wifi wordt geconfigureerd. Na aantal minuten verschijnt er de melding dat de raom is toegevoegd maar nog niet zichtbaar in de tabblad systeem. Reboot zou uitkonst moeten bieden. Maar helaas niets. Mn systeem blijft leeg en kan niets gevonden worden. Overigens krijgt ie gewoon netjes een ip adres. wat doe ik fout?
Sonos move blijft in off-line modus staan. Verbinding maken lukt niet, ook niet in de app en herstart router. Bluetooth verbinding werkt evenmin. Graag uw ondersteuning!MvrgrStefan
Kinderziektes sonos roamIk bezit sinds enige dagen twee maal sonos roam. Mij valt op dat, ook zonder actief gebruik, de batterij zeer snel (binnen een dag) ontladen is. Voorts is een van mijn sonos roam om onverklaarbare reden uit het systeem verdwenen. Ik heb dit exemplaat geheel opnieuw moeten installeren.Als ik naar alle klachten kijk, zo kort ma de introductie van sonos roam dan vermoed ik dat er technisch iets niet goed zit. Je kunt spreken van kinderziektes.Sonos dient hierop te reageren!
Sinds gister heb ik mijn Sonos Roam binnen gekregen. Na de installatie wou ik graag muziek afspelen. Of ik nou via Bluetooth, Airplay of Wifi verbind, na nog geen minuut valt de muziek altijd weeer uit (op de Spotify app zie ik wel dat het nummer doorspeelt, alleen ik hoor geen muziek uit de Roam komen. Het statuslampje brand wel gewoon. Ik heb nu al meerdere keren geprobeerd, maar heb in totaal nog geen 2 minuten achter elkaar naar muziek kunnen luisteren. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Vandaag twee nieuwe Sonos Roam in ontvangst genomen, de eerste verbind direct, de andere (aan te sluiten op een tweede Sonos systeem) wilt herhaaldelijk (ook na meerdere factory resets) niet gekoppeld worden aan Sonos S2 app. Krijgt van het UniFi netwerk (met online management) keurig te zien dat de Sonos Roam een lokaal IP-adres toegewezen heeft gekregen.Je Sonos Roam is toegevoegd, maar verschijnt mogelijk niet in het tabblad Systeem. Houd in dat geval de aan/uit-knop 5 seconden ingedrukt en zet daarna je Sonos Roam weer aan om het installeren vanaf het tabblad Systeem af te ronden. De diagnostische informatie is reedsverzonden: 821688777
Mijn Roam disconnecteert constant, in app blijft muziek doorspelen maar geen geluid. Ik wil dus support, en enige manier om support te bereiken is bellen naar het gratis nummer 0800 64 444, maar dit nummer geeft melding dat het niet bestaat!!!
Ik heb zojuist de Roam ontvangen. Netjes gekoppeld aan mijn bestaande systeem. Vervolgens de Google Spraakassistent toegevoegd.Wanneer ik echter de Roam uitschakel en weer inschakel is de spraakassistent weer verdwenen en moet je die weer handmatig toevoegen. Dat is niet echt handig. Als je de Sonos One uit de netvoeding haalt en weer op de netvoeding aansluit is de spraakassistent niet verdwenen.Hoe kan ik ervoor zorgen dat de spraakassistent gewoon beschikbaar blijft, ook na uitschakelen van de Roam?
Hoi,wie kan me vertellen waarom de move niet op sonosnet kan? En of, als je andere sonos speakers wèl in n sonosnet verbinding zitten, de move (die dan dus via je reguliere wifi contact maakt) wel verbinding met je systeem kan maken?
Hallo allen. Ik heb redelijk recent de boel hier op Sonos gemaakt, o.a. met wat specifiek S1 materiaal. Nu is een move per ongeluk S2 geworden en ik krijg m niet terug terwijl ik op dit adres zat S1 artikelen heb. Wat nu? Eigenlijk best suf dat er zulke grote verschillen tussen S1 en S2 zijn.....
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.