Sinds enkele weken een Sonos Roam. Ik ben op zich tevreden met het speakertje, maar heb een probleem dat de Roam niet altijd zichtbaar is in de app.
Vanochtend was de Roam zichtbaar in Systeem. Ik speel dus muziek af, maar op een gegeven moment is de Roam verdwenen uit Systeem (terwijl ik niets heb gedaan en de muziek gewoon doorspeelt). De muziek kan ik dus niet stoppen en dergelijke.
Zet ik vervolgend de Roam in standby, dan verschijnt Sonos Roam offline in mijn Systeem, zet ik de Roam vervolgens aan dan verdwijnt de Roam uit Systeem en is hij niet meer zichtbaar.
Als ik de Roam helemaal uitzet en dan weer aan en dan zie ik de Roam weer, maar ja dat is niet de bedoeling lijkt me.
Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en een oplossing hiervoor gevonden?
Beste antwoord door Eddie the Eagle
Klopt, het kwam bij me op dat RSTP de poort zou kunnen blokkeren waar de UAP aan gekoppeld is die het wifi naar de Roam verzorgd. Dan komt er zo`n rondje met streepje in het status symbool; ik heb dat gehad met meerdere Sonos speakers die bekabeld waren aan mijn switches. Door de switches dan te downgraden naar STP (verouderd protocol) werd het weer opgelost want dat is hetzelfde protocol dat Sonos gebruikt, dus dan praat het weer met elkaar. Beide, dus RSTP en STP zijn bedoeld om een ‘loop free’ netwerk te krijgen. Ook in een netwerk zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden, (R)STP zorgt er voor dat altijd de meest efficiënte weg gekozen wordt en de andere wegen afgesloten worden zodat er geen verkeersinfarct op je netwerk ontstaat. Rapid STP is simpelweg de opvolger van STP maar Sonos kan er niet mee overweg, dus gaat die je netwerk bombarderen waardoor RSTP van je switch weer ingrijpt door die poort te negeren en dan zie je dat symbool. Ik dacht dat dat misschien bij jou ook aan de hand is. Op dat moment wordt de Roam immers onzichtbaar in je netwerk.
Ik ben zelf inmiddels weer naar RSTP, heb de poorten van mijn bekabelde Sonos `en uitgezet en een Boost als enige bekabeld aan mijn Switch. Heb jij allemaal niks aan want die Roam moet op wifi.
Kan niet anders dan dat Sonos meer gebruikers tegenkomt die problemen hebben met de mixed mode, zeker in combinatie met managed switches die moderner zijn dan Sonos zelf is.
En….met de opgedane kennis van dit topic, zeker als STP het niet oplost, zou je toch eens contact kunnen zoeken met Sonos, zou ik doen. @Jeroen V heeft ook toegevoegd aan dit topic, dus kan echt geen kwaad om ze eens te laten meekijken. Die kunnen meer dan jij en ik samen.
ik ga niet meer lopen knutselen, zoeken waar de problemen met de Roam aan liggen. Ik heb hem via bol.com gekocht en heb nog 9 dagen de tijd om hem te retourneren.
Vanochtend zag ik de Roam in de app, ik zet radio aan, wil radio nu uitzetten en krijg deze melding. Ik kan dus niets anders doen de Roam uitzetten. Allemaal veel te omslachtig en daar vind ik de speaker te duur voor… Het is gewoon niet goed en een hoop gepruts om geluid te krijgen.
Ja vervelend; het ontbreken van SonosNet is voor mij een dealbreaker voor de Roam, ik wil `m niet om die reden. Ik begrijp de argumentatie van Sonos om het via wifi te laten lopen maar voor mij daarom niet geschikt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.