Vraag hulp en praat over je Sonos Roam en Sonos Move
Meest recente
Hallo mede Sonos liefhebbers Ik heb sinds een aantal weken een Sonos Roam permanent aan de stroom, deze is met het reguliere meegeleverde USB snoer aan een USB verlengkabel geknoopt en die zit weer in het stopcontact. Nu krijg ik regelmatig in de app de melding te zien dat de Roam niet voldoende voeding krijgt. Het USB blokje wat ik echter gebruik zou naar mijn idee ruim voldoende moeten zijn.Nu heb ik rond gezocht en ik kwam de term spanningsval tegen. De USB kabel in kwestie is 5 meter lang. Zou dat inderdaad het probleem kunnen veroorzaken? Heb inmiddels wel de officiële Sonos USB oplader besteld maar vrees dat die dan tegen hetzelfde aanloopt Ik hoor graag of iemand er wat over kan zeggen groeten, Paul
Ik heb een compleet Sonos systeem, ARC, Sub, en twee play5, boven zo'n boxje van Ikea en een Sonos Roam. Alles werkte altijd prima maar nu is sinds twee weken de Sonos Roam uit de app verdwenen, soms staat hij er weer tussen en dan wil je hem weer uitschakelen en is dat plotseling weer verdwenen. Hoe los ik dit op, er is aan de WiFi of wat voor instellingen ook niks veranderd…b.v.d. voor info.
Hoi, wij hebben een Move in ons systeem staan, deze gaat echter regelmatig “offline” zonder aanleiding…kan er iemand hiervoor een oplossing bedenken? Steeds gaan uitzetten en weer aanzetten is geen doen, we zouden graag een duurzame oplossing hebben..ik heb een diagnose met nr 45138830 als dat kan helpen?
Ik heb zoals Sonos aangeeft een lichtnet adapter aangeschaft van 45w PD icm een usb c kabel. Helaas laad hij niet op. Er blijft een oranje lampje knipperen aan de voorkant. (Zie foto) Tevens geeft hij in de app ook niet aan hij aan het laden is of dat er percentage bij komt. Iemand een oplossing?
Ik gebruik thuis 2 wifi kanalen. Voor eigen gebruik (wifi A) en voor gastengebruik (wifi B).Sonos Beam maakt gebruikt van wifi A naar volle tevredenheid. Een Sonos Roam die ik later hebt aangeschaft wil ik graag in dezelfde groep laten afspelen. Echter met installeren pakt de Sonos Roam steeds wifi B waardoor de beide systemen niet in 1 groep zijn te voegen en daarnaast de Roam steeds offline blijft. Heb de Sonos Roam al enkele malen volledig gereset in de hoop nu de juiste wifi ingang te bepalen, maar helaas. Iemand wellicht een suggestie? Dank!
Voeding van orginele kabel vervangen, etc. geen resultaat. bij laden verschijnt heel even het oranje lampje onderin en gaat na 10 seconden weer uit en er gebeurd verder niets.Hoe krijg ik dit opgelost?Accu/batterij overleden?
Hallo allen,Sinds een dag of twee lukt het me niet meer op de Sonos roam op te laden. Het oranje lampje gaat paar seconde aan waarna hij weer uit gaat. De dingen die ik al geprobeerd heb:Ik heb een 12W lader. (iPad); Power knop 12 a 13 second ingedrukt houden. (Gevonden in ander topic op dit forum).Het lijkt erop dat de accu overleden is. Ik zou dit graag willen controleren maar zoek naar een manier op dit te verifiëren. Bijvoorbeeld door de usb op een PC aan te sluiten en hem zo uit te lezen? met vriendelijke groet, Mike
Het geluid valt af en toe weg bij mijn Roam.
Ik wil graag een Sonos Roam aanschaffen, ik lees echter mixed ervaringen hier.Voordat ik de Sonos Roam aanschaf wil ik graag weten als de Sonos Roam via mijn WiFi netwerk is geinstalleerd of ik dan muziek die ik via bluetooth stream naar de Sonos Roam ook kan laten afspelen op de andere Sonos producten die middels WiFi verbonden zijn.Dus kan de Sonos Roam als deze via bluetooth afspeelt gegroepeerd worden met de Sonos boxen die via WiFi verbonden zijn.Hierover staat wel wat informatie op de site maar ik vind deze vrij summier. Ik hoop dat iemand hier (goede) ervaringen mee heeft.
Hallo, sinds vanmiddag doet mijn Sonos move het niet meer… als ik hem in de oplader zet dan gaat er geen lampje meer branden en als ik hem aan probeer te zetten gebeurt er ook niks. Heb hem al proberen te resetten met de pair knop maar daar reageert ie ook niet op. Iemand enig idee?
Ik vind de aan- en uitknop op de Sonos Roam onduidelijk… Wanneer is hij nu in slaapstand en wanneer staat hij echt uit..Ik denk dat ik de knop lang genoeg indruk om te denken dat hij echt uit staat… Maar als ik hem dan eens wil gebruiken, is de batterij leeg… Dus blijkbaar is het weer niet goed gegaan… Ik had van Sonos verwacht dat dit beter, maar vooral duidelijker zou werken.. Een gemiste kans…
Wie weet of er word nagedacht of de roam in de toekomst is te koppelen als surroundspeaker.
Hoiik ben verhuist en heb mijn arc en sub x2 play one. Zonder problemen overgedragen. alleen met geen mogelijkheid word de move gevonden ik heb al een harde reset gedaan maar zonder geluk als ik de stappen volg in de app lukt het niet Iemand een idee
HalloGisteren overgestapt van Telenet naar Proximus, dus de Move moest opnieuw verbonden worden.Omdat dit niet zo eenvoudig bleek, de Move teruggezet naar fabrieksinstellingen en eveneens de Sonos app verwijderd. De herinstallatie verloopt dan vlekkeloos, tot het moment dat Sonos het systeem niet kan vinden (nochtans niet gekozen om te verbinden met een bestaand systeem). Wanneer dan de stappen worden gevolgd om de Move alsnog te vinden (met de geluidjes enz.) lukt dit ook niet.Ondertussen de Move al een paar keer gereset en herbegonnen, maar dus vruchteloos….Hoe kan dit worden verholpen?GrtjesFrank
Hallo allemaal,Ik heb nogal wat problemen met mijn Sonos Roam. Thuis ging het nog wel: na installatie deed de Roam mee in het netwerk. De roam loopt regelmatig vast en dan moet ik de Roam resetten door de power knop een seconde of 15 ingedrukt te houden, maar daarna deed hij het tenminste weer een tijdje. Nu ben ik op vakantie en probeer ik muziek via Bluetooth af te spelen. Wat een drama! Een verbinding maken leek nog wel te lukken, maar dan kwam er vaak geen muziek. Als er wel muziek speelde duurde het een seconde on 15 tot 30 en dan houdt de Roam er weer mee op. Ook in dat geval rest er niets anders dan een 15 seconden reset. Normaal uit of aan zetten is er dan ook niet meer bij. Kort of 2 seconden de power knop ingedrukt houden doet helemaal niets.Wie heeft er tips? Let wel: ik ben op vakantie, dus een volledige reset met opnieuw aanmelden in mijn system zit er niet in…Joost.
Ik hoor de laatste tijd als ik 2 stereo paren gebruik een echo om duizelig van te worden meldingsnr 1692818104Nu weer roams in de app uit gezet en weer aan maar nu gaan de roams gewoon geen geluid geven melding nr 1751563839
Ik heb naast de Sonos ARC met 2 Sonos one SL sinds deze week ook de Roam.De Roam kun je in de slaapstand zetten. En volgens internet doet hij dat ook zelf na een half uur inactiviteit. Dit om de batterij te sparen. Moet het dan 10 dagen kunnen volhouden. Nu was bij mij de batterij de volgende dag al weer leeg. Nu blijkt dat als ik de Sonos app gebruik de Roam gelijk uit de slaapstand komt. Dat is natuurlijk mooi als je die ook wilt gebruiken maar niet als je een andere Sonos speaker wilt gebruiken. Is er een manier om dit in te stellen dat dit niet gebeurd. Kan natuurlijk de Roam helemaal uitzetten maar dat kan je wel eens vergeten
Goedemiddag,Ik heb sinds een paar weken de Sonos Roam. Als ik muziek afspeel op Spotify via Bluetooth naar mijn Roam, dan komt het wel eens voor dat de muziek ineens stopt.De muziek gaat erna wel gewoon verder met afspelen. Dit is echt max een seconde, maar het is wel irritant. Vandaaghad ik het 3x in een half uur. Heeft iemand dit ook ervaren en is er iemand die weet waar dit aan kan liggen? BedanktGr. Stephan
Hallo, Vandaag was ik aan het luisteren naar muziek via de Roam.Na een tijdje ging de muziek uit en ging er een oranje lampje knipperen.Ik krijg hem niet meer uit.Wat ik ook doe, aan/uit knop ingedrukt houden, kort indrukken, hij blijft oranje knipperen.Ook als ik hem draadloos oplaad blijft ie oranje knipperen.Als ik hem bedraad oplaad gaat het lampje uit.Na een half uur heb ik hem van de bedrade lader gehaald en geprobeerd hem te benaderen.Na een korte tijd gaat het oranje lampje constant branden en korte tijd daarna gaat ie weer knipperen.Krijg hem niet meer aan de praat.Iemand nog een idee?? Groetjes.
I am quite frustrated regarding the battery drain which goes on whether it is on or off. It should be nil when off as there is no functionality when off. Ridiculous it is always witjout after a day not using.
Mijn muzieknetwerk heeft 2 play 5 en 2 play 1 draaiend op de S1 omdat dit niet anders kan.Nu heb ik de Roam en de Move besteld. Ga ik hier problemen mee krijgen omdat deze op de S2 werken.
Goedemorgen,Ik ben op vakantie en wil via Bluetooth dus Spotify afspelen op mn Roam. Dat deed ik eerst via mijn Samsung tablet, ging allemaal prima.Maar later wilde ik switchen naar mn Samsung Phone en kreeg ik de Roam niet gekoppeld. Reset gedaan, lampje knipper nu ook groen na aanzetten, maar als ik, conform procedure, de aan/uit knop ingedrukt hou om te gaan koppelen krijg ik géén blauw knipperlichtje (zoals t hoort), maar gaat de Roam gewoon helemaal uit..... Diverse keren herhaald maar blijft hetzelfde..... Dat is balen want ik heb nog 10 dagen vakantie.....Komt dit doordat ik na de harde reset de Roam eerst weer kenbaar moet maken in Sonos? En dat lukt nu natuurlijk niet daar ik op vakantie ben.Heeft iemand nog een gouden tip?Thanks. Marcel
Ik heb een connectie issue met de SONOS Roam.Dit apparaat heb ik nog niet zo lang geleden gekocht voor buiten.Als ik de Roam via Wifi verbind, na nog geen minuut valt de muziek altijd weer uit (op de Spotify app zie ik wel dat het nummer doorspeelt, alleen ik hoor geen muziek uit de Roam komen. Dit zie ik ook op de SONOS app dat de Roam wel afspeelt maar geen geluid. Erg vervelend!Wat gaat er mis? Ik hoor het graag
Ik ondervind problemen met de Sonos Roam.Als ik muziek afspeel via mijn spotify account kan ik de sonos roam zonder probleem selecteren.Echter als ik mijn eigen collectie wil afspelen via de sonos app dan is de sonos Roam niet meer zichtbaar. Jawel ‘Niet meer’ want is de eerste maanden was dat geen enkel probleem.en nu dus niet meer.Het vreemde is dat de sonos roam wel zichtbaar staat als ie wordt uitgezet, dan zie je bij de speakers sonos roam offline. Van zodra ik de roam aanzet dan verdwijnt deze uit de keuzemogelijkheden en is hij dus niet meer selecteerbaar.Zeer vervelend en zeer vreemd daar deze via de spotify app dus wel altijd zichtbaar is als deze aan staat.Wat is de reden hiervan en de graag de oplossing ook natuurlijk?
Ik heb een paar dagen geleden een Sonos Roam gekocht. Helaas bleek deze defect te zijn. Hij heeft het één dag gedaan, toen was de batterij leeg en kon hij niet meer opladen. Een nacht lang in het stopcontact gehad, oranje lampje was aan, maar de volgende dag deed hij het nog niet en was met geen mogelijkheid aan te krijgen. Blijkbaar was de batterij nog steeds leeg, ondanks dat het leek alsof ‘ie aan het opladen was. Ik heb hem in de winkel geruild en een nieuwe gekregen. Nu zie ik in de Sonos-app zowel de oude, kapotte als de nieuwe Roam, die als naam “Sonos Roam 2” heeft gekregen. De kapotte is nu permanent offline. Hoe kan ik de kapotte Sonos Roam verwijderen uit mijn systeem? Dat lijkt niet mogelijk te zijn in de app of op de Sonos website. In een ander bericht in het forum las ik dat een apparaat vanzelf verdwijnt als iemand anders het apparaat in een ander systeem opneemt, maar dat zal bij mij niet gebeuren, want de kapotte gaat terug naar Sonos (denk ik) onder garantie. Het zou
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.