Skip to main content

Ik kreeg in de Sonos app de melding dat ik voor TuneIn opnieuw moest autoriseren. Dit proces stuurde me naar een inlogpagina bij TuneIn. Na inloggen moest ik kiezen voor Premium (betaald), terwijl ik daar geen behoefte aan heb. Is TuneIn in combinatie met Sonos niet gratis te beluisteren?

Jawel hoor is gewoon gratis. Hoe kom je aan die melding?

TuneIn geeft dit wat apart weer (heeft niets met Sonos te maken). Je kunt je nog gewoon registeren zonder betaald abonnement. Eventueel eerst registreren via de Site van TuneIn zelf.

Dankjewel voor je reactie.

In de Sonos app krijg ik de volgende melding: “De toegang tot je TuneIn account is verlopen”  en dan de optie “Opnieuw autoriseren”.

Vervolgens kom ik in een scherm “TuneIn -account opnieuw autoriseren”  met een knop “Toestemming verlenen”.

Hier moet ik inloggen met username / wachtwoord. Dan kom ik in en venster met de mededeling: “Je Sonos Systeem wordt geleverd met 90 dagen van TuneIn Premium”.

Als ik kies voor “Nee, bedankt” dan wordt de koppeling niet gemaakt. Ik moet hier dus de keuze maken voor “Gratis proefperiode starten”, waarna ik (creditcard) betaalgegevens moet invullen.

Ik gebruik TuneIn al meer dan 10 jaar en nooit enig probleem ondervonden.

Probeer je eerst eens aan te melden/registreren via de site van TuneIn zelf. 

Dat lukt zonder problemen (ingelogd met mijn bestaande account).

Ja hier hetzelfde probleem ga geen creditcard gegevens invoeren. Dus op de site van Tunein zelf registreren en dan werkt het ook weer in de Sonos app? (Als die app het tenminste doet 😂)

Bij mij drie maanden geleden wel…..

Het is gelukt, maar daarvoor moest ik eerst in de Sonos app de TuneIn service verwijderen.

Daarna de service weer toevoegen en inloggen met je TuneIn login gegevens. Bij de stap waarbij naar Premium wordt verwezen klik je op ‘Nee bedankt’ en nu wordt de koppeling wel gelegd (waar het voorheen dus de melding gaf dat er niet gekoppeld kon worden).

Vreemd, maar het werkt. Bedankt voor de reacties!

Reageer