Beantwoord

Sonos stopt met Android?

• 16 May 2023
  • 8 reacties
  • 141 Bekeken

Op 23 mei kan ik mijn eigen bestanden niet meer vanaf mijn telefoon afspelen?

Is dat niet de basis van muziek luisteren? Je eigen muziek afspelen?

icon

Beste antwoord door 106rallye 18 May 2023, 20:20

Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Nee hoor, de basis is streamen vanuit een abonnement.

Het streamen van muziek die op een Android toestel staan was extra. IOS kon al veel langer niet en ik moet zeggen dat ik dat ook nooit heb gemist.

Reputatie 7

Zie 

De reactie van @Erooij is wat sarcastisch, maar de meeste Sonos-gebruikers maken inderdaad gebruik van streaming. Een laptopje met je database werkt ook.

Reputatie 7
Badge +3

Hij was zeker niet sarcastisch bedoeld, maar een reactie op de vraag of het afspelen van eigen muziek niet de basis is van het luisteren naar muziek.

Ik ben echt van mening dat de basis bij Sonos het streamen vanuit een abonnement naast het streamen van radio, met als extra mogelijkheid het streamen van muziek wat jezelf “bezit”. Voor dit laatste moet je dan aan een aantal randvoorwaarden voldoen en dat zit hem in de bron waar de muziek zich bevind. Sonos kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor alle mogelijke vormen van bezit en het valt te verwachten dat er weleens bronnen wegvallen. Dit hoeft dan niet altijd aan Sonos te liggen, maar kan ook door de ontwikkeling bij andere partijen komen.

Reputatie 4
Badge +3

de meeste Sonos-gebruikers maken inderdaad gebruik van streaming.

Kan zo zijn, maar ik heb nooit cijfermateriaal gezien dat deze uitspraak ondersteunt.

Reputatie 5
Badge +3

de meeste Sonos-gebruikers maken inderdaad gebruik van streaming.

Kan zo zijn, maar ik heb nooit cijfermateriaal gezien dat deze uitspraak ondersteunt.

Is er wel cijfermateriaal van mensen die muziek afspelen van hun telefoon? 😃

Reputatie 4
Badge +3

Is er wel cijfermateriaal van mensen die muziek afspelen van hun telefoon? 😃

Bij Sonos vast wel, maar ik ken de cijfers niet.

Reputatie 7

Zeker omdat de Sonos-database maar 65.000 nummers aankan en de ondersteuning van Plex helaas geen folder view ondersteunt is streaming inderdaad veel handiger dan het gebruiken van je eigen collectie. Het was echter wel ooit het begin voor Sonos en ik blijf het jammer vinden dat Sonos dit niet verder heeft ontwikkeld. Je eigen muziek vanaf een telefoon afspelen heeft mij echter ook nooit iets geleken.

Reputatie 7

Overigens: Sonos stopt niet met Android, maar met de mogelijkheid om muziekbestanden die op je Androidtelefoon staan af te spelen via je Sonossysteem.

Reageer