Skip to main content

Sinds een week ondervind ik verbindings problemen met mijn Sonos-app op mijn Iphone.

”kan geen verbinding maken met Sonos”

mijn vrouw heeft het zelfde probleem maar mijn dochter heeft nergens last van.

soms als ik de app afsluit en de wifi van mijn telefoon uit en weer aan zet pakt hij hem weer op maar hij valt op een gegeven moment weer weg.

we hebben een nieuwe modem van Ziggo maar de netwerknaam en het wachtwoord zijn het zelfde als voorheen.

Hé ​@Frank D , welkom in de Sonos community!

Normaliter zou je geen problemen mogen ondervinden indien de netwerknaam en het wachtwoord van de nieuwe modem dezelfde zijn als voorheen.
Gebruiken jullie thuis toevallig ook netwerkversterkers? 😄

Edit to add: 

Een NL collega wees me erop dat Ziggo in hun abonnementen vaak TP-link Deco's aanbiedt. Zou het kunnen dat je hier gebruik van maakt, en dat deze ingesteld is als router? Ik kan momenteel niet met zekerheid weten hoe jouw netwerk eruit ziet, maar het komt bij deze opstelling wel eens voor dat er dan 2 routers actief zijn die allebei hun eigen netwerk creëren. En dat zou dan weer kunnen verklaren dat je soms jouw Sonos wel, en soms ook niet ziet.

Misschien kan het antwoord dat in dit topic gegeven werd, ook nuttig zijn bij jouw vraag? Hopelijk helpt dit. 😄

Hoi Astrid,

ik gebruik idd die T-Link versterkers maar dat deed ik ook al met het oude modem.

ik ga het checken want hier heb ik niet aan gedacht.

bedankt voor je tip/reactie!

Ik denk dat het probleem idd hiermee opgelost is!

Thanks

Geen probleem, blij te horen dat het opgelost is, ​@Frank D ! 😄

Reageer