Beantwoord

Nieuwe app veroorzaakt veel problemen. Vreselijk.


Reputatie 2

Al dagen sinds de update bezig om Sonos aan de praat te krijgen.  Op deavond voordeupdate had ik een alarm ingesteld. Kan het niet meer uitzetten.  Wordt elke morgen om 6 uur wakker. 

Alle functies waar iedereen het al overheeft zijn verdwenen. Het is een verschrikkingen mee te werken. Zie alleen maar grijze vlakjes. 1 keer een flits gezien van wat ik recent he  afgespeeld, maar daarna weer weg. Het is mij  nier niet meer gelukt 1 geselecteerde podcast af te spelen.  Hij houdt niet meer op. 

Constant verbindingsproblemen.

Mijn telefoon heeft een halve dag op zwart gestaan, voordat ik hem weer aan de praat kreeg. Het lijkt erop dat op mijn laptop nog een oudevefsie staat. God zij dank is die niet geüpdatet daar kon ik in ieder geval nog bij om mijn wachtrij te wissenen mijn alarm uitzetten. Hoop dat dat voldoende is. 

Please SONOS, DRAAI DEZE UPDATE TERUG.  Hier is niet mee te werken. Voor zo'n grootbedrijf zou je verwachtten dat de app goed getest wordt. Ik klim niet snel in de pen, maar ook ik heb behoorlijk geïnvesteerd in dit systeem, waar ik hard voor gespaard heb. Dus ik  baal hier echt van.

Kan het ook kloppen dat de nieuwe App meer vraagt van de batterij. Mijn GSMen tablet moet ik opeensnu namelijk elke dag opladen.

icon

Beste antwoord door Zjossss 12 May 2024, 17:10

Bekijk origineel

114 Reacties

Reputatie 3
Badge

Ik begrijp volledig jouw frustraties. Van zodra ik een alternatief heb,  verkoop ik mijn 4 Sonos toestellen. Ik voel me als klant bedrogen omdat ik de toestellen gekocht heb om internet radio te luisteren en dit nu enkel nog kan als je bereid bent om "This is tunein" en reclame te accepteren als je van radiostation verandert.

Reputatie 3
Badge +2

Snap het helemaal, die nieuwe app is een regelrechte ramp.

gelukkig had ik op de iPad nog de ouwe, 16.1

Op mijn telefoon was die nieuwe gepushed, dus moest ik er daar mee dealen, omslachtig gedoe en niks werkt,

zelfs van radiozender switchten lukt niet, muziek op de nas onbereikbaar. Werd er steeds chagrijniger van.

Ik heb via de nieuwe app via Playstore ge-deinstalleerd en via een apk mirrorsite 16.1 weer teruggezet en automatisch updaten uiteraard uitgezet. 
Alles werkt weer als vanouds!

dit is de link: https://www.apkmirror.com/apk/sonos-inc/sonos-for-android/sonos-for-android-16-1-release/

ik had de link in het engelse Sonos forum gevonden.

succes

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Ik begrijp volledig jouw frustraties. Van zodra ik een alternatief heb,  verkoop ik mijn 4 Sonos toestellen. Ik voel me als klant bedrogen omdat ik de toestellen gekocht heb om internet radio te luisteren en dit nu enkel nog kan als je bereid bent om "This is tunein" en reclame te accepteren als je van radiostation verandert.

Heb je nog iets aan de tips van @106rallye gehad? 

Reputatie 2

Ik ga zeker even naar de link kijken. Dank je wel.

Reputatie 1

Het is een compleet drama. Na uren proberen had ik net alles aan de gang, en nu klapt alles er uit.

Wachttijd is nu 80 minuten. Niet echt consument vriendelijk.

Baal er goed van en ben benieuwd of IEMAND  bij SONOS dit leest en actie onderneemt…

 

Reputatie 2

Ook ik heb problemen met de nieuwe app. Het netwerk wordt niet meer herkend. Als er zoveel problemen zijn met een update, is het dan niet zaak dat het een en ander snel terug gedraaid wordt. Gefrustreerde klanten zijn duidelijk geen reclame. Ik moet nu werken met mijn tablet ipv mijn telefoon. Gaat natuurlijk ook maar weinig bevredigend. 

Reputatie 1

Ook ik kan sinds de update mijn NAS niet meer gebruiken. (Melding 913) Ook als ik muziek van mijn pc in de muziekbieb wil zetten dezelfde melding. Waar is Sonos mee bezig ?

De Nasmuziek - de eigen keuze zonder reclame - was voor mij de altijd de reden om Sonos te gebruiken

Ik hoop dat Sonos snel aktie onderneemt.  

Sinds de nieuwe update kan ik mijn CD's die ik allemaal in Windows Mediaplayer heb opgeslagen niet meer afspelen zoals ik dat al 2 jaar gewend ben. Ik vind dat een ontzettend gemis, hoe krijg ik dat weer terug???

Reputatie 2

Ook ik heb problemen met de nieuwe app. Het netwerk wordt niet meer herkend. Als er zoveel problemen zijn met een update, is het dan niet zaak dat het een en ander snel terug gedraaid wordt. Gefrustreerde klanten zijn duidelijk geen reclame. Ik moet nu werken met mijn tablet ipv mijn telefoon. Gaat natuurlijk ook maar weinig bevredigend. 

De frustratie neemt alleen maar toe. In de app. Is er een e-mailadres aanwezig voor als je contact wil. Maar het fatsoen om daarop te reageren is er niet. Je schaft dure sonos apparatuur aan alles werkt naar believen en met een domme update is alles weg. Het lijkt mij op zijn minst een goed idee om op je klanten te reageren en met een oplossing te komen. Het amateurisme viert hoogtij. Ik verwacht wel dat er nu na deze dagen van puinhopen eindelijk iemand opstaat en met een oplossing komt. 

Reputatie 7

@jako Je CD's staan op een computer? Heb je al bij “bronnen” gekeken in de app?

Nee, waar bind ik 'bronnen' dan?

Reputatie 7

Als de app er ongeveer net zo uitziet als de web app, zou je een “Jouw bronnen” (Your sources) knop moeten hebben:

 

Reputatie 1
Badge

Ik begrijp volledig jouw frustraties. Van zodra ik een alternatief heb,  verkoop ik mijn 4 Sonos toestellen. Ik voel me als klant bedrogen omdat ik de toestellen gekocht heb om internet radio te luisteren en dit nu enkel nog kan als je bereid bent om "This is tunein" en reclame te accepteren als je van radiostation verandert.

Heb je nog iets aan de tips van @106rallye gehad? 

Top, dank je wel. Ik heb er weer een oudere versie op gezet, kreeg wel melding dat deze niet compatible zou zijn met de nieuwste android versie oid. Ik kan gelukkig wel weer alles bedienen. De huidige Sonos app is niet iets wat ik ooit van Sonos had verwacht, dit is echt heel slecht gebracht en doet de naam Sonos totaal geen eer aan.

De nieuwe Sonos app geeft problemen met Boost. Ik heb Boost verwijderd, de boxen reset naar fabrieksinstellingen en vervolgens aangesloten op mijn netwerk wifi (dus zonder Boost). Dan werkt alles weer maar ik hoop dat Sonos deze Boost bug uit de app repareert.

Niks dan problemen sinds de laatste update.

Het ging nog omdat ik niet op alle toestellen de nieuwe versie installeerde maar nu weigeren die te connecteren met de oudere toestellen .

ik wordt nu verplicht de nieuwe app te installeren om terug te connecteren.

van Sonos uit geen reactie. 
als dit blijft duren overweeg ik al mijn Sonos te vervangen door een andere oplossing

mijn muziek bibliotheek is opeens weg!!!

kan ook geen nieuwe toevoegen krijg dan een 913 melding???

waar kan ik de oude app vinden voor windows?

mijn reactie op 106ralley: ik zie helemaal nergens ‘jouw services’of ‘your sources’ om bij mijn bibliotheek te komen...

Reputatie 1

Mijn problemen zijn identiek bij services kan ik geen nas toevoegen. En ik krijg steeds de melding 913 als ik muziek van de NAS of PC af wil spelen (toevoegen muziekmap onder Windows). Nas bekabeld aan PC geprobeerd maar heeft ook geen enkel effect.

Sonos ik wil mijn muziek weer af kunnen spelen, daarvoor heb ik in jullie systeem geinvesteerd !!! 

Plaats snel een optie om de laatste update ongedaan te maken.

Wat een drama met de recente update van de Sonos app. In de afgelopen 10 jaar ook al vele malen problemen ondervonden bij updates. Kennelijk staat de kwaliteit van nieuwe software niet hoog op hun prioriteitenlijst. 

Ik zie geen pictogrammen bij het afspelen van de meeste radiostations en van alle muziek van mijn NAS. Overigens werkt die nog wel, in tegenstelling tot wat ik van vele anderen lees. Ik gebruik een Synology DS218i NAS.

Ik ben de door mij toegevoegde radio stations kwijt geraakt. Via een omslachtige omweg via TuneIn (New) heb ik er weer een paar weten toe te voegen met de URL. Maar dan worden de naam en het pictogram niet weergegeven in Sonos. Dat is heel verwarrend en onhandig als je meerdere stations gebruikt. Zie: https://support.sonos.com/nl-nl/article/use-tunein-to-add-internet-radio-station-urls-to-sonos  

In het Sonos PC programma, dat ook recent bijgewerkt is, zit nog wel een menu keuze voor het  toevoegen van nieuwe radiostations met een URL, maar vreemd genoeg kunnen deze niet via mijn Android Sonos app afgespeeld worden. Ik zie ze wel licht grijs in de onlangs afgespeeld lijst. Een dergelijke functie hoort mijns inziens gewoon in de Sonos omgeving thuis en niet via een derde party zoals TuneIn .  

Verder werken mijn playlists nog wel, maar ook hier zonder pictogrammen. 

Totslot, valt het mij op dat de app langzamer geworden is (en deze was al niet erg snel), en met name streaming via Sonos Radio duurt super lang voor dat er wat gebeurt.    

  

@jako Je CD's staan op een computer? Heb je al bij “bronnen” gekeken in de app?

Bij mijn zij alle iconen grijs. Ik kan helemaal niet zoeken.

Inderdaad wat een verschrikking is de nieuwe update van de Sonos S2 app (mei 2024). Soms is een nieuwe app een kwestie van wennen maar dat is dit keer zeker niet het geval. Ik heb de PDF gedownload, instructie filmpje gezien maar dit alles geeft geen duidelijkheid. Ik ben in staat om de Sonos boxen weg te doen en over te stappen op een nieuw systeem. Echt een ramp!

Te beginnen met de kleur van de app. Deze is weer zwart (net als de S1). Verschil kun je dus niet meer zien. Maar dat is slechts een detail als je nog oude boxen hebt die alleen met S1 werken. In mijn geval gebruik ik alleen de S2 app. Afspeellijsten zijn niet meer direct zichtbaar. Deze staan onder Sonos-favorieten maar om deze allemaal te kunnen zien moet je hier twee keer op drukken. Dan kun je alles bekijken. Als je deze dan vervolgens wil bewerken dan verschijn er een nieuw scherm met rood rondje en vaag de afspeellijsten zichtbaar maar je kunt er verder niets mee doen. Het toevoegen van een nummer aan een bestaande afspeellijst is of het maken van een nieuwe afspeellijst is ook niet meer mogelijk. Als een afspeellijst of een los nummer in de wachtrij staat is het niet mogelijk om een nummer toe te voegen aan de wachtrij (naar einde wachtrij) of Als volgende afspelen. Enige optie is wachtrij vervangen en dus zijn alle eerdere nummers weg.

Je zou mogen verwachten van zo'n duur systeem dat er goed geïnvesteerd wordt in de ontwikkeling van een nieuwe app maar daar is hier echt geen spraken van. Nogmaals geen kwestie van wennen (veranderingen zijn soms lastig) maar echt waardeloos. 

Hier ook problemen na de update vandaag (20-05-2024).

Eerst kon ik speakers niet meer combineren via nieuwe sonos-app om muziek te beluisteren, via spotify-app kan ik ze wel appart laten afspelen, dus ze zitten wel nog correct in het netwerk.

Van pure frustratie Sonos-app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar als ik de 3 speakers wil combineren krijg ik telkens “er kan geen vebinding worden gemaakt, probeer later opnieuw”

Badge

De nieuwe app zorgt voor problemen.

Hier ook problemen gehad; ik had de ios-app geupdate, waardoor mijn sonos producten geen update meer deden. De app gaf aan dat sommige speakers geupdate moesten worden vervolgens; met foutcode 1014. Gelukkig hadden wij ook op een andere iphone de oude app. Hier kon ik 1 product updaten. De Sonos beam Gen 2 bv. niet.

Blijkbaar hebben ze de app geupdate maar niet goed getest, sommige mensen hebben hun speakers niet op auto-update staan, of staat er oude software op. Dan gaat het fout volgens mij.

Daarnaast liet hij niet al mijn speakers zien; Uiteindelijke oplossing?
Je account overzetten naar jezelf;
https://support.sonos.com/en-ca/article/transfer-your-sonos-system-to-a-new-account

Dus
niet naar een nieuw account, maar weer naar mijzelf; zo werden mij apparaten gesynchroniseerd, en kon ik alles weer zien in de app en updaten.

Echt heel heel slecht. Ben zwaar teleurgesteld in de kwaliteit van de software.

Badge

Hier ook problemen na de update vandaag (20-05-2024).

Eerst kon ik speakers niet meer combineren via nieuwe sonos-app om muziek te beluisteren, via spotify-app kan ik ze wel appart laten afspelen, dus ze zitten wel nog correct in het netwerk.

Van pure frustratie Sonos-app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar als ik de 3 speakers wil combineren krijg ik telkens “er kan geen vebinding worden gemaakt, probeer later opnieuw”



Probeer je apparaten opnieuw over te zetten naar je eigen account weer; wie weet werkt het dan. Bij mij lukt combineren van speakers ook niet meer; pas na dit trucje wel.

Transfer your Sonos system to a new account

    Open the Sonos app for iOS or Android.
    Go to the Settings menu.
        If using the Sonos S1 Controller app, go to the Settings tab and select System.
    Select Transfer System Ownership and follow the prompts.

 

 

Reageer