Skip to main content

Ik heb reeds gelezen dat 1 speaker in meerdere groepen kan zitten.

Mij opstelling: Woonkamer en eetkamer zijn 1 grote ruimte in mijn woning, in de woonkamer heb ik een groep ‘’woonkamer’’ die ingesteld is als surround met de Arc, Sub (gen3) en 2 Sonos One speakers achteraan aan de muur. Een beetje verder in de ruimte hangt er nog een Sonos One speaker tegen die muur die in de groep eetkamer zit.

Nu probeer ik een nieuwe groep te maken met bv de Arc en de 3 Sonos One speakers om rustige achtergrond muziek te spelen, maar wanneer ik een nieuwe groep maar en de app speakers aan het zoeken is vindt hij er geen.

Moeten de speakers terug uitgetrokken worden om ze terug te kunnen verbinden?

Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt.

Je surroundset is geen “groep” maar een “kamer”. Een kamer is een vastgestelde set surround- of stereospeakers. Daaraan kun je geen speaker toevoegen. Je kunt die speaker wel groeperen met de surroundset. Bij TV-geluid zal de extra speaker dan iets achterlopen.

Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms

Beste

Bedankt voor je antwoord, maar het is echter geen antwoord op men vraag.

Ik wil geen speakers toevoegen aan de surround kamer die reeds ingesteld is, ik gebruik het woord groep omdat dit makkelijker te begrijpen is, echter bedoel ik hetzelfde als kamer

Mijn vraag is of het mogelijk is om speakers die reeds in een groep (kamer) zitten ook nog eens in een andere groep (kamer) te steken.

Voorbeeld: speaker 1 zit in de groep eetkamer en speaker 2 en 3 zitten in de groep woonkamer (in een surround), maar nu wil ik een groep (kamer) die ‘muur’ noemt en de 3 speakers bevat.

Concreet: is het mogelijk om bv speakers 2 en 3 in 2 verschillende kameropstellingen te steken?

Kort antwoord: Nee, je kunt ze alleen groeperen zoals @106rallye aangaf. Een kamer is en blijft een kamer en daarna kan je kamers groeperen.

Het wordt er niet duidelijker van als je de normale Sonos-termen niet gebruikt. Begrijp ik je goed dat je speakers uit één “kamer” ook in een andere “kamer” wilt gebruiken? Dat kan niet. Speakers kunnen maar in één “kamer” tegelijk staan.