Skip to main content

Ik zie dat er veel topic zijn gesloten op dit forum.

Dit zijn vooral topic over:

• de nieuwe app die slecht functioneert,
  • het niet meer kunnen luisteren naar eigen NAS-muziek,
  • klachten over reclames via streaming diensten.
  • data die ongevraagd gedeeld wordt (zogenaamd voor je ‘experience’)

Dit gaat echt de verkeerde kant op:

Waarom gaat Sonos ineens censureren?

Waarom blijven de beloofde verbeteringen uit?

Wanneer gaat Sonos een keer echt iets leveren?

Waarom moet ik me nu ineens aanmelden bij TuneIn?

Moderator edit: Topics die inactief zijn worden automatisch afgesloten door het platform. Als wij een topic sluiten, dan zullen we altijd een bericht plaatsen dat we dit doen, en ook de reden waarom we dit doen.

Ik heb begrepen dat de software van de community na drie maanden geen reactie een topic sluit. Waarom noem je dat “censureren”? Het topic blijft benaderbaar en als je een probleem ondervindt kun je een nieuw topic beginnen en evt. verwijzen naar het oude.

Sonos heeft de afgelopen maanden een aantal verbeteringen doorgevoerd. Wat mis je nog?

Je moet je overigens al sinds mei aanmelden bij TuneIn - wel gratis trouwens. Sonos heeft dit al langer aangekondigd. De mogelijkheid om zelf url’s op te slaan is nu ook naar TuneIn verhuisd.

Ik heb begrepen dat de software van de community na drie maanden geen reactie een topic sluit. Waarom noem je dat “censureren”? Het topic blijft benaderbaar en als je een probleem ondervindt kun je een nieuw topic beginnen en evt. verwijzen naar het oude.

Sonos heeft de afgelopen maanden een aantal verbeteringen doorgevoerd. Wat mis je nog?

Je moet je overigens al sinds mei aanmelden bij TuneIn - wel gratis trouwens. Sonos heeft dit al langer aangekondigd. De mogelijkheid om zelf url’s op te slaan is nu ook naar TuneIn verhuisd.

De ‘gesloten’ Topics waren nog steeds actief.

De onderwerpen in deze topics gingen over functionaliteiten die nog steeds ontbreken, oa het kunnen afspelen van eigen content vanaf een NAS.

Daar wacht de community al maanden tevergeefs op. In mei zijn er wel meer beloftes gedaan.

Het aanmelden is dan wel gratis maar totaal onnodig, het enige doel wat het dient is om je luistergedrag te kunnen registreren.

Heb je de vraag over TuneIn ook al gesteld aan TuneIn? Dit heeft niets met Sonos te maken, maar is het beleid van TuneIn. 

De gesloten topics waren volgens mij ontspoorde topics, waarbij het allang niet meer ging om het onderwerp. Overigens is dat een algemeen probleem bij fora. De topics worden steeds onduidelijker doordat deze vaak alle kanten opgaan. Laten we blij zijn dat er nog iets aan moderatie gedaan wordt, zeker wanneer dat echt nodig blijkt.

Niet alle Topics waren ontspoord, maar het ging soms niet meer over de inhoud dat ben ik met je eens.

Feit blijft ook dat gebruik van een eigen NAS niet meer werkt.

Enige wat hier te lezen is dat SMB2/3 voor S2 systemen gebruikt moet worden en dat NTLMv1 of juist aan of uit moet staan.

(beide geprobeerd op Synology)

Er wordt geen perspectief geboden, ook niet door de moderatoren. 

Een moderator is er niet om perspectief te bieden, maar om het forum in goede banen te leiden. Advies blijft toch om rechtstreeks contact op te nemen met Sonos, er zijn ook zat mensen bij wie het wel werkt maar die zie je hier niet of althans veel minder.

Blijkbaar wordt er alleen gemodereerd en dat doen ze dan erg selectief.

Ik heb een paar keer geprobeerd contact te krijgen met Sonos zonder succes.

Er wordt verwezen naar de community, maar daar staan geen antwoorden, alleen klachten.

Als jij ergens hebt gelezen waar een Synology gebruiker het werkend heeft gekregen met een Synology en S2 dan ben ik erg benieuwd, dan ga ik het daar vragen.

Dit is inderdaad een gebruikersforum, waar gebruikers elkaar ontmoeten. Sonos leest niet actief mee. 
Er zijn best wel wat gebruikers op dit forum te vinden die een prima ervaring hebben met de helpdesk. Ja het kan even duren voor je contact hebt.

Wellicht toch een eigen topic beginnen, voor zover nog niet gedaan, met in de titel een verwijzing naar de synology en dan maar hopen dat er mensen zich melden met eenzelfde configuratie of toch nogmaals proberen contact te leggen met Sonos.

Ik heb misschien iets gevonden in een marketing-draadje van een sonos-medewerker 4 maanden geleden, het is dus niet alleen een gebruikersforum met enkel moderatie.

Deze persoon schrijft dat ze luisteren naar gebruikers en bugs oplossen. Helaas hebben ze nog niet geluisterd naar de klachten van NAS-gebruikers want na 4 maanden nog steeds dezelfde berichten op deze community.

Aan het einde wordt er geschreven over SonoPhone. Blijkbaar is het dus wel mogelijk, alleen niet door Sonos zelf.

Reageer