Vraag hulp en praat over je Sonos Connect, Connect:AMP, Sonos AMP en configuraties met Sonance-architectuur of je eigen luidsprekers en componenten.
Meest recente
Al een tijdje gebruik ik de Amp waarop ik 2 fijne speakers heb aangesloten en 2 Sonos One. Al die tijd ook 1 dvd speler. Nu wil ik mijn draaitafel met voorversterker ook aansluiten. Hoe doe ik dat aangezien de enige extra aansluiting op de amp door de dvd speler wordt gebruikt.
Ik heb problemen in mijn netwerk met de Sonos connect. deze geeft een loop in het netwerk waardoor de internet verbinding er steeds uitvalt.Is het mogelijk de connect via wifi aan te sluiten ipv de netwerkkabel?En is de nieuwe Port wel aan te sluiten via wifi?
Dit weekeinde heb ik mijn Play 3 speakers “eindelijk” uitgebreid met vier ONE SL speakers en ter vervanging van de oude bridge een nieuwe boost met 15% korting gekocht omdat deze nu eenmaal in het systeem zat. Maar omdat ik in de woonkamer UTP heb liggen, heb ik 1 ONE SL luidspreker bekabeld en werkt alles zonder Bridge. Op de slaapkamer staat nu ook een bekabelde speaker die kennelijk voldoende signaal geeft voor de vierde speaker die op mijn werkkamer staat. Daar komt tzt nog een derde play 3 te staan, en komt op onze slaapkamer dan een stereo paar.De verdeling is dusbegane grond 2xplay 3 stereo paar en draadloos + 2x ONE SL, 1xbekabeld stereo paar 1e verdieping ONE SL, bedraad zolder ONE SL, draadloos Vraag is dus of ik die boost nog wel nodig heb.
wij hebben hier thuis een sonos connect en deze geeft geen geluid meer (je hoort hem nog heel zachtjes over de versterker als deze hard aanstaat) dit is gekomen na de laatste software update hij heeft toen 1-2 dagen staan haperen maar nu niets meer. het volgende heb ik al gedaan 1. Reset uitgevoerd 2. Op een andere versterker aangesloten 3. Tulp kabel vernieuwd wie weet de oplossing we missen de muziek
Goedendag,Ik wil een Sonos Connect van iemand overnemen maar we kunnen zo niet ontdekken of het een Gen2 is.Alles bij mij thuis bedien ik met de S2 app dus aan een Gen1 heb ik niets.Nou heeft de verkopende partij mij een serie nummer opgegeven en overal lees ik dat je aan het begin van dit nummer het bouwjaar zou moeten herleiden maar uit dit serie nummer wordt ik niets wijs.Hij heeft de Connect ook niet meer in gebruik en ook de app niet dus kan dit ook niet meer nazien in de app. Is zoiets op te vragen bij Sonos zelf?
Ik heb meerdere sonos componenten. Die werken allemaal prima. Maar met de Connect ZP80 heb ik problemen. Ik heb alles al geprobeerd qua instellingen. Ook bedraad aangesloten. Maar na een seconde op 20 valt het geluid weg. Als ik wat heen en weer schuif met de volumesxhuif heb ik weer heel even muziek. Zou het kunnen zijn dat de Connect domweg stuk is ? ik heb ook al contact gehad met Sonos maar die kwamen ook niet echt verder dan dat het aan mijn wifi zou liggen. Ik heb uitgelegd dat het ook niet werkt als ik hem bedraad gebruik. De beloofde mail met een casenummer heb ik helaas niet mogen ontvangen. Is er iemand met hetzelfde probleem of dezelfde ervaring ?
onze sonos zoneplayer zp90 is aangesloten op een versterker die naar 2 speakers gaat die in de muur zijn gebouwd. Nu is het volume wat uit deze speakers komt extreem laag. Met vol volume in de sonos app moet je je oor tegen de speaker aanhouden en dan hoor je zacht je muziek. De versterker werkt goed en heb de versterker en de speakers getest met een andere zoneplayer om te kijken of het dan wel werkt en dan doet alles het perfect. Is er een manier om het volume een heel stuk omhoog te schroeven of zit er een fout in mijn zoneplayer?
Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en moet even mijn weg vinden, Ik heb sinds ergens 15 jaar geleden een sonos systeem door mijn hele huis en gebruik ZP 100 en geloof 90 100 is als versterker en 90 of 80 gaat via de woonkamer versterker maar zorgt voor de verbinding met sonos een van de kastjes is aangesloten op mijn router Alle kastjes staan in de meterkast ik heb alleen mijn telefoon nodig om muziek in welke vorm of waar ook vandaan te spelen ik heb zelfs een app om via de telefoon te kunnen spreken over alle luidsprekers.bijna alles is mogelijk.Tot mijn verbazing is hier weinig over bekend, ik bel een winkel welke sonos verkoopt en ze begrijpen niet waar ik het over heb zij hebben het over luidsprekers welke ik kan kopen, iets wat ik juist niet hoef in elke kamer zitten inbouw luisprekers. in Al die jaren heeft en werkt het systeem 100% de controller is er mee gestopt echter daar staat tegen over dat de app het perfect heeft over genomen. Nu komt er een update s2 geloof ik waar
Ik wil een cd-speler koppelen met Sonos 5 speakers. Is het dan beter om de speaker te verbinden met een ‘gewone’ cd-speler, of krijg je een beter geluid met een cd-speler, die tevens een geintegreerde versterker heeft? Hetzelfde geldt voor de koppeling met een draaitafel. Krijg je een betere geluidskwaliteit met een draaitafel met voorversterker, of krijg je een beter geluid wanneer je die draaitafel met voorversterker eerst nog verbindt met een versterker en die vervolgens koppelt aan een Sonos 5 met een RCA-kabel?
Hallo,Ik wil graag weer mijn oude lp's kunnen draaien en dit over de Sonos speakers willen beluisteren.Met mijn huidige playbar en verschillende One's lukt dit niet. Het lijkt erop dat de goedkoopste oplossing voor mij, de Port is waarmee ik een willekeurige platenspeler zou kunnen aansluiten en de muziek via de andere Sonos speakers kan streamen.De combinatie Vinyl set vind ik ook erg aantrekkelijk omdat ik ook al overweeg om muziek op de bovenverdieping te kunnen draaien wat met de Five prima zou kunnen. Maar de platenspeler wil ik beneden hebben staan.De vraag is nu of de Five met de Sonos platenspeler in de Vinyl set middels bedrading moet koppelen of dat dit ook draadloos kan zoals met de andere producten. Daarnaast vraag ik me ook nog af wat de toegevoegde waarde van de AMP hierin zou kunnen zijn. Groeten,Lorrayne
Mijn CR200 start niet meer op. Als ik hem in de cradle plaats, zie ik kort het startscherm, daarna valt het scherm weg en gaat een oranje lampje snel knipperen.
Hoe kan ik mijn sonos boost koppelen aan mijn Sonos systeem (beam, sub, sonos one(s))? Ik zie alleen een optie "Product toevoegen” hiervoor in nieuwe Sonos app. Indien ik hiervoor kies wordt er aangegeven”“Er wordt gezocht naar producten in de buurt. Zorg dat ze aanstaan” Zoeken levert niet veel op (blijft maar zoeken) dus vermoed dat het product niet wordt gevonden.Info over mijn systeem geeft aan “WM: 1”en dit moet “WM: 0” zijn (als ik de diverse info moet geloven)
Hoi, inmiddels heb ik 1,5 jaar een Sonos Connect (nieuw aangeschaft) ingebruik. Deze is gekoppeld aan mijn versterker. Werkte altijd fantastisch tot voorkort. De Connect verliest continue de verbinding. Alles teruggezet naar fabrieksinstellingen. Connect opnieuw gekoppeld. Eerst via Wifi waarmee het nog steeds niet werkt. Dan maar via een kabel gekoppeld aan de router echter nog steeds het probleem dat de verbinding wegvalt. Wordt er inmiddels knettergek van omdat het apparaat niet meer te gebruiken valt. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt! Grt Peter
Vanavond bleek ik opeens geen muziek meer te kunnen beluisteren over mijn installatie. Ik heb een bridge op mijn router aangesloten en een connect voor de aansluiting van mijn Denon versterker. Daarnaast heb ik nog een play 1. Het lampje van de bridge brand niet meer en ik begrijp uit mijn zoektocht op internet dat deze de geest heeft gegeven. Wat is hiervoor de oplossing? Moet ik een boost aanschaffen? Of zijn er andere mogelijkheden.
Hallo Allemaal, ik heb nog een zoneplayer 80 liggen deze heb ik aangesloten op de uitgang tv naar ingang zoneplayer 80 ik hoopte via lijningang het geluid wat op de tv is via de 80 op mijn luidsprekers(ingebouwde plafond speakers) te krijgen. In mijn woonkamer gaat dit wel maar hier zit dan een versterker tussen welke de verbinding maakt. heeft iemand een idee
Hoi Sonos Community,Ik bezit een surround sound setup in de woonkamer (Beam + 2x One SL), een Play:1 in de keuken en een Connect:Amp met daarop een platenspeler. De setup is bedraad verbonden dmv een ethernetkabel in de Beam. Het afspelen van TV, muziekdiensten vanuit de Sonos app én het afspelen van de platenspeler in de woonkamer gaat probleemloos. Ook het afspelen van muziekdiensten zoals Spotify of SonosRadio op de Play:1 in de keuken gaat probleemloos, maar zodra de platenspeler los op de Play:1 in de keuken of in combinatie met de huiskamer, wordt afgespeeld, komt er luide ruis uit de Play:1 waar je, met goed luisteren, de muziek licht door heen hoort komen. De muziek is amper tot niet hoorbaar. Bij combinatie van keuken + woonkamer wordt de muziek wel goed afgespeeld in de woonkamer, maar blijft de keuken achter. Het lijkt duidelijk aan de combinatie lijningang en afspelen op de Play:1 te liggen. Kan hier niets over vinden op internet, dus ik ontvang graag advies! Ik heb reed
Goedemiddag mede-muziekliefhebbers,Ik heb onlangs voor mijn woonkamer twee Sonos Fives gekocht als vervanging van de oude (passieve) bedrade speakers. Tevens ben ik in het bezit van een analoge vinyl platenspeler die middels een tulp-aansluiting op mijn Denon versterker is aangesloten. Die platenspeler en versterker zou ik graag willen behouden met de mogelijkheid deze muziek af te spelen op de Sonos Fives.De Denon versterker heeft helaas geen tulp-uitgang. Ik heb al geprobeerd om van een tulp-aux kabel de tulpjes eraf te strippen en op de analoge speaker-uitgangen aan te sluiten, andere eind in de aux-poort op de Five. Helaas mocht dit niet werken. Dus mijn vraag: hoe kan ik de versterker alsnog op de Sonos-setup aansluiten? Zie de foto voor de aansluitingen op de versterker (onderste apparaat).alvast hartelijk dank!
Moet even mijn frustratie kwijt. Heb een s2 en een s1 systeem. In de s1 zit een one en een connect. De one moest een update. Constant een 1101 foutmelding. Uren met de helpdesk bezig geweest. Helaas zonder succes. Laatste poging zou zijn alles opnieuw installeren s1 en s2. Belachelijk.Ben behoorlijk pissig hierover. Om er maar vanaf tezijn, hoop ik, een nieuwe connect besteld. Als dit niet werkt gaat sonos de deur uit. Het gaat steeds minder met elkaar werken. Jammer.
Sonos blijft maar uitvallen. Boxen vallen vaak helemaal weg. Probleem is voornamelijk als ik afspeel van spotifylijst in de Sonosapp. Spoel ik een nummer even terug? Vallen meeste boxen weg. Klik ik handmatig door naar vorig of volgend nummer? Weer alles weg. Waarom geven jullie advies over het aanschaffen van een Boost terwijl dit niets helpt? Geldklopperij! Laatste diagnose: 595375735
Ik heb sinds april 2019 een Sonos connect, die tot 3 maanden geleden probleemloos ervoor zorgde dat ik Spotify en radiostations van Sonos Radio op mijn analoge hifi-installatie kon laten horen. Sinds 3 maanden valt de connect box steeds vaker uit. In het begin was dat 1x per uur, maar nu is het 1x per 5 minuten. Het witte lampje van de connect box knippert dan en de S2 app op mijn Iphone kan dan geen verbinding meer maken met de connect box. Die storing duurt dan ongeveer 1 minuut en dan herstelt de connect box zich weer en kan de S2 app weer verbinding maken en dit herhaalt zich dan elke 5 minuten. Als ik de connect box reset en via de S2 app de connect box opnieuw configureer, dan werkt de connect box circa 1 uur zonder onderbreking en dan begint het uitvallen weer met de frequentie zoals hierboven beschreven. Er zijn geen veranderingen geweest in mijn LAN: de connect box is met een vaste aansluiting op mijn netwerk aangesloten. Mijn internet aansluiting is via glasvezel 500 Mbit (Br
Ik wil binnenkort graag Sonos speakers aanschaffen, maar zou ook graag mijn platencollectie kunnen beluisteren.Sonos biedt platenspelers met voorversterking aan die kunnen gekoppeld worden aan de Play:5 via aux kabeltje. Mijn vraag is nu of de Play:5 dit signaal vervolgens via Wi-Fi kan sturen naar andere speakers in de ruimte zoals de Sonos One? Of ben ik voor het beluisteren van platen aangewezen op enkel de Play:5?(Ik twijfel overigens nog tussen deze oplossing of een andere oplossing met aanschaf van de Sonos Amp en dan bv. meerdere Sonos Ones).Dank!
Vanochtend is mijn zoneplayer plotseling niet meer zichtbaar in de lijst met Sonos Apparatuur. Opnieuw koppelen lukt niet. Er wordt geen Sonos Wifi netwerk aangemaakt. Ook resetten helpt niet! Lijkt erop dat de zoneplayer de geest heeft gegeven? Graag een oplossing voor dit probleem.
Hallo allemaal,ik kan veel vinden over een platenspeler aansluiten op Sonos 5, ook dat je dan in alle ruimtes door kunt sluizen.Wat ik graag wil weten of ik de platenspeler kan aansluiten op Sonos 5 en vervolgens stereo kan luisteren naar Sonos 5 stereopaar? Of is het dan 2 keer mono? bedankt voor het meedenken!
Hallo.Ik speel meestal spotify af via de sonos app op pc. Nu heb ik nog drie kasten vol met CD. Die zou ik graag willen afspelen.Wat gebeurd er als ik die op 1 Sonos play 5 aansluit? Hoor ik dat via al mijn speakers geluid?Ik bezit een TV playbar, SUB, twee sonos 1 en twee sonos 5 / 2e generatie.A Jansen
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.