Skip to main content

Dit weekeinde heb ik mijn Play 3 speakers “eindelijk” uitgebreid met vier ONE SL speakers en ter vervanging van de oude bridge een nieuwe boost met 15% korting gekocht omdat deze nu eenmaal in het systeem zat. 

Maar omdat ik in de woonkamer UTP heb liggen, heb ik 1 ONE SL luidspreker bekabeld en werkt alles zonder Bridge. Op de slaapkamer staat nu ook een bekabelde speaker die kennelijk voldoende signaal geeft voor de vierde speaker die op mijn werkkamer staat. Daar komt tzt nog een derde play 3 te staan, en komt op onze slaapkamer dan een stereo paar.

De verdeling is dus

• begane grond 2xplay 3 stereo paar en draadloos + 2x ONE SL, 1xbekabeld stereo paar
  • 1e verdieping ONE SL, bedraad
  • zolder ONE SL, draadloos

Vraag is dus of ik die boost nog wel nodig heb.

Ik heb technisch gezien een vergelijkbare opstelling, 2 Sonos bedraad en 5 draadloos, geen Boost. Ik heb nooit enig probleem gehad met de verbinding. Ik zou dus zeggen, eerst proberen zonder.

Bij mij nog extremer

1  Arc bedraad in de woonkamer (SUB + 2 x play 1)
 Door het hele huis van keuken,1e etage tot zolder 1 x play 3 en 5 x play 1
en 1 play in het tuinhuis 15m ver in de achtertuin.
Geen enkel probleem.

Komt dus wel goed zoals Eddie al zegt

Dank voor de antwoorden en de bevestiging dat het inderdaad werkt. Ik heb het nu een paar dagen werken naar volle tevredenheid. Op zolder radio en op de begane grond draait mijn vrouw nu of SkyRadio of iets voor onze dochter van de NAS. Alles zonder problemen.

De BOOST gaat dus terug naar SONOS.