- Community
- De Community Corner
- Owners café
- Laagste volume niet laag genoeg
Laagste volume niet laag genoeg
- 9 oktober 2017
- 21 reacties
- 2398 Bekeken
- Enthusiast
- 65 reacties
21 Reacties
- Sonos Medewerker
- 5248 reacties
- 10 oktober 2017
Wat met de vingers op het touchscreen mogelijk niet lukt, zou je misschien met de volume knopjes op je toestel wel kunnen krijgen.
Als je al het minimale geluid hebt, dan kan ik alleen excuses aanbieden dat dit het is.
Misschien ooit in de toekomst bij een toekomstige update van de software, maar kan hier verder geen garanties op bieden.
- Auteur
- Enthusiast
- 65 reacties
- 10 oktober 2017
- Sonos Medewerker
- 5248 reacties
- 10 oktober 2017
Uw laagste volume niveau is bij mij thuis het zelfde laagste volume niveau.
Ben bang dat ik hier verder weinig op aan kan merken dan de melding geduld te houden, met de hoop dat hier in de toekomst verandering in gebracht gaat worden.
Kan hier verder helaas geen garantie's op bieden.
- Novice
- 3 reacties
- 10 oktober 2017
- Auteur
- Enthusiast
- 65 reacties
- 10 oktober 2017
- Auteur
- Enthusiast
- 65 reacties
- 10 oktober 2017
Wat jij wil verhelpt het probleem niet, die % optie is aanwezig in de thirdparty app : Macronos. Maar dat helpt niks, als je m namelijk op 1% zet is het volume gewoon te hoog, echt heel zachtjes kun je m gewoon niet zetten. zoals ik al aangaf in het start artikel : niet met de afstandsbediening van de TV niet met de SonoS app (ook niet met Macronos), niet met de knopjes op de speakers zelf, het is softwarematig gewoon niet goed ingesteld lijkt het....
- Novice
- 9 reacties
- 14 oktober 2017
- Retired Sonos Staff
- 624 reacties
- 16 oktober 2017
Graag zou ik de situatie dus even wat beter beschreven willen hebben. Zijn meerdere speakers gegroepeerd? Staat het volume allemaal op zijn laagst? Wat is de bron van muziek (ook dit heeft een effect)? etc.
- Auteur
- Enthusiast
- 65 reacties
- 16 oktober 2017
Graag zou ik de situatie dus even wat beter beschreven willen hebben. Zijn meerdere speakers gegroepeerd? Staat het volume allemaal op zijn laagst? Wat is de bron van muziek (ook dit heeft een effect)? etc.
Vanwaar deze vraag?, en het antwoord op de zelfde vraag was:
Kan hier verder helaas geen garantie's op bieden.
Raar, maar in mijn geval is het iig een playbar, 2 play3s en een sub in één groep, als de volume op 1% staat, staat hij serieus veel te hard. Ik kan mij niet voorstellen dat dit normaal is, SonoS zou hier echt een hoge prio aan moeten geven. (dat wachten ken ik, wacht nu al héééél lang op een verbetering in het groeperen)
- Novice
- 3 reacties
- 16 oktober 2017
- Retired Sonos Staff
- 624 reacties
- 17 oktober 2017
- Auteur
- Enthusiast
- 65 reacties
- 19 oktober 2017
Hoop???? Dat is een raar antwoord van een SonoS medewerker! :? Geduld ok, begrijpelijk dat er wat tijd nodig is om dit op te lossen.... Maar een medewerker die HOOPT dat SonoS een probleem oplost geeft weinig vertrouwen dat er uberhaubt naar dit probleem (of forum) gekeken wordt door SonoS 😮
- Sonos Staff
- 1048 reacties
- 20 oktober 2017
- Novice
- 9 reacties
- 20 oktober 2017
- Enthusiast
- 23 reacties
- 30 maart 2018
Ik zou een update van het systeem waar de volumeregeling nauwkeuriger is en het minimum volume een stuk lager is erg waarderen.
- Novice
- 9 reacties
- 30 maart 2018
- Ga naar instellingen
- selecteer de betreffende kamer/ruimte
- Kies voor Geavanceerde audio
- Audio opnieuw kalibreren
- kies dan bijvoorbeeld voor minder dan 0,6 m
Dit heeft bij mij in ieder geval het probleem opgelost
- Enthusiast
- 23 reacties
- 30 maart 2018
- Ga naar instellingen
- selecteer de betreffende kamer/ruimte
- Kies voor Geavanceerde audio
- Audio opnieuw kalibreren
- kies dan bijvoorbeeld voor minder dan 0,6 m
Dit heeft bij mij in ieder geval het probleem opgelost
Dank je, inderdaad verbetering.
- Novice
- 4 reacties
- 1 april 2018
Maar..... Ook hier thuis is het opgevallen dat het laagste volume nog te hard is. Hiervoor hadden we een H&K 2.1 set en die was echt veel zachter te zetten dan de laagste stand van de sonos! Het laagste volume is als achtergrondgeluid echt veel te hard in een stille woonkamer ?
Hoop dat dit op korte termijn gewijzigd word dmv een software-update, lijkt me toch geen onoverkomelijk probleem wat de ontwikkelingsafdeling van sonos toch zo gefixt zou moeten hebben?!
- Novice
- 1 reactie
- 5 februari 2019
Ik zet inmiddels vaak de muziek gewoon uit..
- Novice
- 1 reactie
- 11 september 2020
Bij mij ligt het aan sonos EN Spotify. Als ik muziek stream vanaf mijn NAS via Sonos kan het volume echt heel laag (dat je het amper hoort). Gebruik is echter Spotify als bron, dan werkt dat niet. Wellicht geldt dit ook voor andere streaming diensten, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Helaas, ik heb geen oplossing, wel een verklaring.
- 3 reacties
- 19 oktober 2020
@SONOS waarom is hier eigenlijk nog steeds geen oplossing (die werkt zonder zelf aan het max volume limit te komen of loudness uit te zetten) voor? Er is vast een (technische) reden voor, maar deel die dan ook met de gebruiker. Want ook ik en velen andere snappen er nu geen biet van waarom dit niet is gefixed. Lijkt toch niet zo ingewikkeld om volume te kunnen aanpassen tot bijna stil (anno 2020) Ik heb een sonos play 1 op mn werkplek staan en die staat echt te luid om op de achtergrond lekker te kunnen werken. Via Volumelimit instellen lukt ook niet, het is uit of ‘te hard’. De speaker staat op mn bureau een geeft 40decibel aan op de zachtste stand, dat moet minder kunnen.