Beantwoord
Sonos en Linksys Velop incompatibiliteit
Ik heb al vele jaren een uitgebreide Sonos installatie bestaande uit 4 connect:amp, 2 play:5, 1 play:1, 1 sub en 1 bridge. Werkte altijd ok. Geen compatibiliteitsproblemen met mijn Apple Airport wifi netwerk. Ik heb de airports recent moeten vervangen aangezien er een was stukgegaan. ik koos voor een Linksys Velop mesh netwerk met 5 nodes. Werkte een dag perfect, en dan kwamen er problemen: het Linksys netwerk viel onregelmatig uit en ook Sonos.
Na uitgebreide testen en bleek uiteindelijk Sonos de oorzaak te zijn van het instabiele Wifi netwerk. Na afschakelen van alle Sonos apparaten werkte de Velop perfect. Maar uiteraard wil ik de Sonos installatie terug in dienst stellen.
Wat moet ik daarvoor doen?
Hoe moet ik de Sonos configureren? Ik kan 1 connect :amp via Ethernet aansluiten (en dat geeft uiteraard geen probleem. Maar al de andere zijn draadloos.
Na uitgebreide testen en bleek uiteindelijk Sonos de oorzaak te zijn van het instabiele Wifi netwerk. Na afschakelen van alle Sonos apparaten werkte de Velop perfect. Maar uiteraard wil ik de Sonos installatie terug in dienst stellen.
Wat moet ik daarvoor doen?
Hoe moet ik de Sonos configureren? Ik kan 1 connect :amp via Ethernet aansluiten (en dat geeft uiteraard geen probleem. Maar al de andere zijn draadloos.
Beste antwoord door Tim S
Raad aan ons even te bellen, zodat we het probleem goed kunnen documenteren en onderzoeken.
De problemen die nu beschreven staan, klinkt naar wifi-storing, iets wat we a.d.h. van diagnoses kunnen vergelijken.
Bekijk origineelDe problemen die nu beschreven staan, klinkt naar wifi-storing, iets wat we a.d.h. van diagnoses kunnen vergelijken.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.