Beantwoord
Spraak Nederlands
Het zal mij benieuwen wanneer we ooit eens iets tegen de Sonos One kunnen zeggen en wat er dan als antwoord komt.
Wat gaat het worden Amazon Alexa of Google Home of kan ik het gewoon beter op Siri houden, die zit immers op mijn Apple telefoon en iPad.
Natuurlijk weet ik wel dat het eerst getest moet worden anders krijg je dezelfde ellende als met Sonos en Airplay dat werkt ook niet goed, moet je eerst je goed ingestelde systeem loskoppelen om het te laten werken.
En daarna kan je alles weer opnieuw instellen om het geluid weer goed te krijgen als dat ook zo met de toegezegde spraak gaat kan je misschien beter zeggen Sonos houd je kop (voordat er iets verkeerd uitkomt).
Alleen is dat natuurlijk wel afwachten en er is ook nergens iets over te vinden en het ding zegt zelfs niet eens "nog even geduld a.u.b."
Dit plaats ik maar onder "Leven met Sonos" en dan onder Alles over Sonos al zou het natuurlijk ook op de plek "Welkom" en aankondigingen bijna (aan)gepast geplaatst kunnen worden.
Al is er hoogstwaarschijnlijk nog een lange wachttijd voordat de aankondiging zal komen dat de Sonos One Nederlands verstaat. Geven de nonnen daar geen les in ?
Wat gaat het worden Amazon Alexa of Google Home of kan ik het gewoon beter op Siri houden, die zit immers op mijn Apple telefoon en iPad.
Natuurlijk weet ik wel dat het eerst getest moet worden anders krijg je dezelfde ellende als met Sonos en Airplay dat werkt ook niet goed, moet je eerst je goed ingestelde systeem loskoppelen om het te laten werken.
En daarna kan je alles weer opnieuw instellen om het geluid weer goed te krijgen als dat ook zo met de toegezegde spraak gaat kan je misschien beter zeggen Sonos houd je kop (voordat er iets verkeerd uitkomt).
Alleen is dat natuurlijk wel afwachten en er is ook nergens iets over te vinden en het ding zegt zelfs niet eens "nog even geduld a.u.b."
Dit plaats ik maar onder "Leven met Sonos" en dan onder Alles over Sonos al zou het natuurlijk ook op de plek "Welkom" en aankondigingen bijna (aan)gepast geplaatst kunnen worden.
Al is er hoogstwaarschijnlijk nog een lange wachttijd voordat de aankondiging zal komen dat de Sonos One Nederlands verstaat. Geven de nonnen daar geen les in ?
Beste antwoord door Tim S
Woutbkk schreef:
Dus de sonos gaat straks netjes ABN (Algemeen Beschaafd Nederlands) spreken, naar de meeste mensen denken op z'n Haarlems, alleen klopt dat natuurlijk niet helemaal.
Natuurlijk blijft het afwachten en zou het iets kunnen worden met een licht Engels accent, iets Limburgs er in hoeven we natuurlijk niet op te rekenen.
Dan is het natuurlijk, zoals ik al eerder aangaf, gewoon afwachten.
Natuurlijk blijft het afwachten en zou het iets kunnen worden met een licht Engels accent, iets Limburgs er in hoeven we natuurlijk niet op te rekenen.
Dan is het natuurlijk, zoals ik al eerder aangaf, gewoon afwachten.
Ben zelf ook benieuwd hoe Amazon dit gaat aanpakken.
Maar in praktijk, zou Amazon net zoals Google met hun streetview, door het gehele land moeten gaan met een microfoon (ipv camera zoals Google dat deed), met de vraag mensen hun accent op te nemen.
Zodat ze deze data kunnen tweaken op hun Alexa systeem, waarna ze daadwerkelijk officieel support in de Benelux kunnen geven.
Dit is in iedergeval mijn persoonlijke interpretatie van een succesvolle uitrol van hun spraakdienst in de Benelux.
Heb in de wandelgangen vernomen dat dit zo gedaan is voor bijvoorbeeld Ierland, die een redelijk extreem ander accent heeft ten opzichte van een inwoner in Londen.
Reageren op dit topic is niet mogelijk.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.