Beantwoord
Spotify stopt met afspelen
Wanneer ik een playlist of nummer van Spotify af wil spelen stopt na enkele seconden (10-30) het nummer met spelen en in het scherm van de controller verschijnt de melding: "Unable to play 'titel song' - network connection speed insufficient to maintain playback buffer'. Als ik dit met Tidal to heb ik geen problemen. Ik heb inmiddels vele afspeellijsten en nummers geprobeerd op 2 verschillende Spotify accounts, maar telkens hetzelfde probleem. Als ik een netwerk test doe heb ik ruim 90Mb downloadsnelheid, dit is in mijn ogen dus niet het probleem. Ik heb een systeemdiagnose gedaan, binnen 2 minuten. Het nummer hiervan is 478212800. Hebben er al meer last van dit probleem?
Beste antwoord door Tim S
S. Langevelt schreef:
Goedenavond Tim.
Ik heb de volgende configuratie: KPN Experia Box 10, TP Link Deco M9+ (MESH netwerk met 3 Deco's).
Achter de Master Deco had ik inderdaad een simpele switch met hierop de Sonos Boost en de HUE controller aangesloten in verband met te weinig poorten. Zojuist de Sonos Boost 1 verdieping hoger rechtstreeks op een Deco gekoppeld en de HUE beneden rechtstreeks op de Deco. Wellicht werkt de connect nu iets stabieler (zie vorige post, dit was de aanleiding voor nieuwe routers.) Meteen weer even met Spotify getest en bij het eerste nummer ging het al weer fout. Met Tidal nog steeds geen problemen gelukkig. De 192.168.2.254 is inderdaad het KPN Modem, de 2e DNS is 192.168.68.1 is main Deco. Heb weer een foutdiagnose gedaan, het nummer is 1697041716. Even los hiervan: Je gaf aan blij te zijn met de foutdiagnoses (in het andere spotify topic van leon4)... Ik ben blij met jullie hulp????. Dank voor de snelle reacties!
Ik heb de volgende configuratie: KPN Experia Box 10, TP Link Deco M9+ (MESH netwerk met 3 Deco's).
Achter de Master Deco had ik inderdaad een simpele switch met hierop de Sonos Boost en de HUE controller aangesloten in verband met te weinig poorten. Zojuist de Sonos Boost 1 verdieping hoger rechtstreeks op een Deco gekoppeld en de HUE beneden rechtstreeks op de Deco. Wellicht werkt de connect nu iets stabieler (zie vorige post, dit was de aanleiding voor nieuwe routers.) Meteen weer even met Spotify getest en bij het eerste nummer ging het al weer fout. Met Tidal nog steeds geen problemen gelukkig. De 192.168.2.254 is inderdaad het KPN Modem, de 2e DNS is 192.168.68.1 is main Deco. Heb weer een foutdiagnose gedaan, het nummer is 1697041716. Even los hiervan: Je gaf aan blij te zijn met de foutdiagnoses (in het andere spotify topic van leon4)... Ik ben blij met jullie hulp????. Dank voor de snelle reacties!
De reden dat u problemen kan ervaren, is vanwege het feit dat de wifi LWN-TP door meerdere routers/versterkers in de lucht gedrukt worden.
U maakt dus gebruik van een hoofd-modem en een extra wifi versterker(s).
Helaas ondersteunen wij deze setup niet.
Wil u verzoeken onze Community Post door te lezen omtrent het verschil tussen Sonos wifi en Router wifi.
Waarin we waarschijnlijk het advies zouden bieden om op Sonos wifi over te stappen door 1 component te bekabelen.
Of de wifi bij u thuis zo aan te passen dat Sonos geforceerde maar met 1 van de routers in contact kan komen, door de wifi naam van de andere punten aan te passen.
Olvibo schreef:
Ik heb hetzelfde probleem. Nummers stoppen en vervolgens wordt volgende nummer afgespeeld met de mededeling dat er onvoldoende buffer is. 582435025
Jou diagnose gaat bij ons op een lijst, je wifi ziet er prima uit.
We zijn op het moment in onderzoek naar problemen met Spotify voornamelijk op de KPN lijn, maar helaas hebben we hier nog geen oplossing voor en is het dus nog in onderzoek.
Blijkbaar doen deze pieken van muziek uitval zich al voor sinds eind Januari, maar beginnen we helaas nu de trend pas een beetje te zien.
We hopen de oplossing spoedig te kunnen aandragen, of KPN/Spotify hier de juiste informatie over aan te kunnen leveren zodat ze het probleem aan hun kant kunnen oplossen.
Tevens is het belangrijk voor ons om via een diagnose eerst uit te sluiten dat het netwerk binnen huis geen probleem is, zoals hierboven aan Langevelt waarin ik refereer aan zijn versterkers, of algemene wifi storing, voordat we kunnen wijzen naar Provider/Spotify.
We zien diagnoses graag tegemoet aangezien dit het proces zal versnellen tot een oplossing.
Helaas kan ik verder nog weinig concreets er over melden, behalve dat we hopen dat het snel opgelost zal zijn.
Reageren op dit topic is niet mogelijk.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.