Skip to main content
Vraag

welke alternatieve app werkt wel met sonos en apple music

Forum|alt.badge.img

Na vele vele maanden drama met nieuwe app heb ik slechts 1 vraag. Wie heeft er een goede alternatieve app voor Sonos met AirPlay Apple Music. 
vertraging in de app van Sonos ben ik beu. De haperingen met AirPlay en Apple Music zijn drama.

mijn systeem: Playbase x 2x One en Sub. 

of toch voor de tweede keer terug naar S1

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

14 Reacties

Astrid L
Forum|alt.badge.img+2
  • Sonos Staff
  • 59 reacties
  • 24 maart 2025

Hoi ​@Hans66 , welkom in de Sonos community!

Haperingen bij het afspelen van muziek zijn uiteraard een domper op het luisterplezier, maar zijn - voor zover ik weet -  niet afkomstig van de app. Je kan overigens via Airplay op jouw iPhone rechtstreeks muziek naar de Playbase sturen om te luisteren, normaal gezien.

Indien de haperingen blijven gebeuren, kan je steeds een systeemdiagnose maken en eens contact opnemen met onze collega’s van support. Hopelijk helpt dit! 😄

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 12 reacties
  • 25 maart 2025

AirPlay phone naar playbase zou moeten kunnen inderdaad. Echter, sinds de komst van S2 gaat dit niet meer als je 2 one’s als surroundspeakers hebt ingesteld. Als ik alles los gebruikt prima, maar ik heb dit systeem aangeschaft als surroundsysteem.

ik overweeg weer terug te downgraden naar S1 , dan zijn alle problemen opgelost.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4398 reacties
  • 25 maart 2025

Die ervaring heb ik ook. AirPlay naar een surroundopstelling geeft alleen maar haperingen. Zodra ik S1 had geïnstalleerd was dat over.

Echter vind ik de S1 app niet om mee te werken en ben weer teruggegaan naar nieuwe app. AirPlay gebruik ik dan maar niet en de trage volume-regeling accepteer ik dan maar.

Zou het probleem wellicht in de combi met een Playbase, die ook in mijn configuratie zit, zitten?

@Hans66 Wat voor router gebruik je, ik heb een tp-link Archer 2300? Wellicht zit het ook in die combi.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 12 reacties
  • 26 maart 2025

Beste Erooy, neem van mij aan dat het niet aan je router ligt. Ik had een Apple Airport TC , voor het probleem heb ik het gehele netwerk vervolgens achter een Ziggo router geplaatst en vervolgens heb ik een Linksys Velop wifi 6 gekocht om het probleem te kunnen oplossen. Alle instellingen geprobeerd zoals ook brugmodus etc.  Na vele pogingen blijkt het probleem in de software S2 van Sonos te zitten.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4398 reacties
  • 26 maart 2025

Eens dat het door de nieuwe app komt, maar omdat niet iedereen dezelfde ervaring heeft ben ik opzoek naar een combi. Wat mij opvalt is dat wij beiden een Playbase hebben. De router zouden we dus kunnen uitsluiten omdat je diverse combi’s geprobeerd hebt. 

Wat vervelend blijft is de gebrekkige info van Sonos. Wellicht herkennen ook zij problemen in combinatie met de Playbase. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4398 reacties
  • 26 maart 2025

Net nog eens wat aan het experimenteren gegaan en de boel opnieuw gereset en alles via wifi verbonden (was bekabeld). Alle speakers los werkt prima, snelle app en goede volumeregeling. Ook AirPlay werkt.

Vervolgens de sub verbonden met de Playbase, alles nog prima.

Hierna de 2 losse speakers als surrounds gekoppeld en daar zijn de vertragingen weer, zowel de app als AirPlay.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 12 reacties
  • 26 maart 2025

Ja klopt dat ik zelf ook al ondervonden. zodra je met je Playbase een surround systeem creëert dan gaat dat niet.

Dit kon in S1 wel.

Dus hiermee weet je 100% zeker dat de software S2 het niet meer mogelijk maakt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 12 reacties
  • 26 maart 2025

Mogelijk dat het SONOS support team hier iets mee kan. En een oplossing zou heel mooi zijn voor vele playbase bezitters.

• 164 reacties
  • 26 maart 2025

Heel herkenbaar hier ook een Playbase in een surround opstelling.

ik heb trouwens een van de nieuwste routers van Ziggo.

Astrid L
Forum|alt.badge.img+2
  • Sonos Staff
  • 59 reacties
  • 26 maart 2025
Erooij schreef:

Net nog eens wat aan het experimenteren gegaan en de boel opnieuw gereset en alles via wifi verbonden (was bekabeld). Alle speakers los werkt prima, snelle app en goede volumeregeling. Ook AirPlay werkt.

Vervolgens de sub verbonden met de Playbase, alles nog prima.

Hierna de 2 losse speakers als surrounds gekoppeld en daar zijn de vertragingen weer, zowel de app als AirPlay.

Dankjewel om dit te testen, ​@Erooij. Deze info lijkt me zeker nuttig om intern even door te geven. 😄

Dit lijkt me ook wel iets dat toch best even verder onderzocht wordt. ​@Hans66 (en anderen die ditzelfde probleem zouden ondervinden): ik zou toch aanraden om even contact op te nemen met onze collega’s in support, zodat zij hier wat dieper in kunnen duiken. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 12 reacties
  • 29 maart 2025

@Erooij probeer het volgende:  verwijder je surroundspeakers met de app s2 vervolgens maak je van de 2 surroundspeakers een stereopaar. Hierna moet je ze met trueplay laten uitbalanceren .als je dit gedaan hebt dan voeg je ze weer toe als surround boxen.

laat ff weten wat het effect is geweest . Het heeft bij mij enigszins geholpen.🤷🏽

Zjoskuh
Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • 56 reacties
  • 29 maart 2025

Hallo, sinds deze week ook weer een abo op Apple Music genomen. Maar ik speel gewoon rechtstreeks af vanuit de Sonos app en dat gaat zonder problemen.

De favoriete artiesten die ik in de Apple Music app heb, worden ook in de Sonos app weergegeven.

Ik moet het wel via deze manier doen, omdat Airplay al een tijdje niet meer werkt … ik krijg de luidsprekers wel te zien, maar kan geen verbinding maken 🤔

Ik heb 3 jaar bij Tidal gezeten en dat werkt via Tidal Connect ook heel goed, maar ik had al 4 maanden problemen met gapless afspelen via de koptelefoon … dus vandaar overgestapt naar Apple Music. Tot nu toe bevalt het goed 👍🏻 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4398 reacties
  • 29 maart 2025

@Hans66 . Dank voor je bericht en het meedenken. Ik heb sinds gisteren besloten om mijn surroundopstelling “open te breken” en heb nu een Playbase gekoppeld met subwoofer en een stereopaar van 2 play 1’s. Dit gaat uitstekend en voor muziek groepeer ik ze, wat prima klinkt door een beetje met de volumeregelaars te spelen.

Voor tv-kijken gebruik ik dan alleen de Playbase. Vind dat niet heel dramatisch omdat ik niet heel veel films kijk. 
Voor mij lijkt dit nu de beste oplossing, jammer dat het zo lang heeft moeten duren voor ik hierachter kwam 🫣

Jouw oplossing had ik toevallig al geprobeerd toen ik aan het experimenteren was met een losse stereo-opstelling. Gaf voor mij niet het gewenste resultaat. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 12 reacties
  • 29 maart 2025

Oké toch een tijdelijke oplossing voordat we gaan investeren in een nieuwe surround set.  Veel luister plezier .

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen