Skip to main content
Vraag

Verbinding met speakers One verdwijnt na verloop van tijd

• April 23, 2026
  • 1 reactie
  • 20 Bekeken

Marc Poppe
Forum|alt.badge.img

Sinds enkele weken ervaar ik problemen met de verbinding met mijn Sonos One speakers in zowel de woonkamer als ook in het tuinhuis. Aanvankelijk had ik een KPN Experience router. Vanwege de vele apparatuur en om een uitstekende verbinding met mijn Super Wifi punten te verkrijgen heb ik sinds kort op advies van KPN een KPN Box 12-b router. Om in de woonkamer en in het tuinhuis een uitstekende draadloze verbinding te verkrijgen heb ik in beide ruimten KPN Super Wifi punten.

Het opnieuw installeren van de apparatuur op de KPN Box 12-b is goed verlopen; ik heb verbinding met mijn Beam, de Sonos Connect en de speakers in zowel de woonkamer als ook in het tuinhuis. De speakers in de woonkamer en het tuinhuis worden ook keurig als een stereo-paar getoond in de Sonos S-2 app. In beginsel werkt alles uitstekend, echter na verloop van enkele uren wordt de verbinding met een of meerdere speakers verbroken.

Door het netsnoer uit het stopcontact te halen en na een minuut weer terug te plaatsen wordt de verbinding weer hersteld en werken de speakers weer correct. Maar het kan niet de bedoeling zijn steeds de stekkers uit het stopcontact te halen en weer terug te plaatsen om de verbinding te herstellen.

Graag uw advies wat ik moet doen om een stabiele verbinding te verkrijgen met mijn Sonos One speakers. 

1 Reactie

106rallye
  • April 23, 2026

Eens bellen met Sonos? Dit lijkt een technisch probleem (van KPN, maar misschien kan Sonos zien wat er misgaat). Even een diagnose maken als het misgaat en dan bellen.