Skip to main content
Vraag

Uitbreiden Beam (Gen1)

• April 6, 2026
  • 3 reacties
  • 35 Bekeken

Ik heb een vraag aan dit Sonos Forum.

Ik heb een Beam (Gen 1)
Deze wil ik uitbreiden, met het liefst , 2 speakers  op accu, waarmee ik stereo vullende geluid creeër voor muziek en voor tv geluid dan de functie als "achter" speakers.

Het hoeft dan niet perse surround te zijn.

Wie kan mij een goede setup adviseren.

Alvast dank voor de informatie.

Robert

3 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • April 6, 2026

Een surroundopstelling is een surroundopstelling. De achterspeakers zijn altijd gekoppeld aan de soundbar. Je kunt het wel los configureren in twee kamers, zoals Sonos dat noemt, maar dan krijg je een kleine vertraging in het geluid bij de achterspeakers (bij tv kijken). 
Bij surroundopstelling zal de muziek dus ook altijd uit alle speakers komen en heb je niet puur stereo. Overigens ervaar ik dit zeker niet als vervelend. Je kunt het volledig naar smaak instellen.

Welke speakers……. Tja, voor surrounds zou ik nooit voor accu’s gaan. De instellingen gaan verloren wanneer je ze meeneemt en weer terugplaatst. Erg lastig allemaal.

106rallye
  • April 6, 2026

Er zijn geen Sonos-speakers met accu die je voor surround kunt gebruiken, dus daar ben je snel klaar mee. De Roam 2, Move 2 of Play kun je wel als stereopaar instellen en groeperen met de Beam. Zoals ​@Erooij zegt gaat dit bij TV-kijken niet werken vanwege de onvermijdelijke vertraging.

• Auteur
  • Novice
  • April 7, 2026

Dank voor je reactie.

Ik denk er nog een keer over na.