Skip to main content
Vraag

Sonos TuneNL met veel reclame...

• January 11, 2026
  • 4 reacties
  • 25 Bekeken

Vraag: Al ruim 10 jaar maak ik gebruik van Sonos Radio en de daaraan gekoppelde TuneNL stream.

Voorheen, ca. 3 maanden terug, hoorde ik eens per uur een reclame blok van TuneNL.

De laatste weken en afgelopen week was dit eens per 10 minuten! Dat is 6x per uur een hinderlijke onderbreking.

Vraag: hebben andere Sonos liefhebbers dit ook?

4 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • January 11, 2026

Geen last van, alleen helemaal in het begin even reclame van TuneIn en verder alleen de reguliere reclame van de zenders. De extra reclame is er wel bij zenderwisseling of bij een slechte internetverbinding, waarbij in feite TuneIn opnieuw opgestart wordt.

• Auteur
  • Novice
  • January 11, 2026

Hoi Erooij, dank voor je reactie.

mijn internet verbinding is top, dus dat kan ik uitsluiten.

Vraag : heeft u een betaald account bij Tune NL?

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • January 11, 2026

Als je steeds opnieuw reclame hoort start de zender de stream weer opnieuw op. Hier bij Qmusic altijd 1 of 2 reclames aan het begin daarna de hele dag niet meer. De meeste NPO zenders starten direct zonder reclame. * Gratis gebruiker 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • January 11, 2026

Geen betaald abonnement.  Alles kan heel goed werken met je internet maar de verbinding met Sonos kan toch minder zijn door iets wat het verstoort. 
Alles wat je omschrijft duidt op een verbindingsprobleem. Je zou een diagnose kunnen maken en ver o,gens contact op nemen met Sonos. Zij kunnen hem uitlezen en zien waar het misgaat. Diagnose maken direct nadat er weer reclame is, dus niet na de eerste keer.