Skip to main content
Vraag

sonos one toevoegen

• April 25, 2026
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

Ik heb recent een nieuw modem gekregen en moest daarvoor de netwerkinstellingen wijzigen op mijn sonos arc en sonos one. Dit lukte op de arc, via de Sonos app op mijn iPhone. Op de Sonos one lukte dit niet. Ik kreeg als suggestie deze te rebooten. Dat lukt me, alleen verschijnt hij nu niet langer in de Sonos app. Ik kreeg als suggestie hem als nieuw product toe te voegen in de app. Echter als ik dat probeer krijg ik een melding in de app dat ik deze eerst moet updaten. Als ik dat probeer in de app store krijg ik een melding dat ik tenminste ios 17 moet hebben. Ik kan echter niet updaten naar ios 17 op mijn iPhone X.

Hoe kan ik de Sonos one toevoegen aan mijn systeem?

1 Reactie

106rallye
  • April 26, 2026

Je weet dat je ook je nieuwe router het SSID en wifi-wachtwoord van je oude router had kunnen geven? Dan was het hele probleem er waarschijnlijk niet geweest.

Een One (Gen 1) moet inderdaad worden gereset naar fabrieksinstellingen voor nieuwe wifi, zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network Een reboot (opnieuw opstarten) is niet genoeg. Je lijkt wel een reset gedaan te hebben overigens.

Op weg naar het helemaal niet meer ondersteunen van een iOS-versie is inderdaad het laatste stadium dat je geen set ups meer kunt doen met een telefoon. Met een geleende telefoon (zelfs een Android) of tablet kun je wel de set up doen.