Skip to main content
Vraag

sonos one speelt geen tv audio wel spotify

• September 23, 2026
  • 4 reacties
  • 29 Bekeken

Sinds een paar dagen speelt mijn sonos one (in de keuken) niet tv audio (de home cinema wel) maar wel spotify audio. Ik heb het geluidformaat naar PCM gezet, zonder resultaat. Ook de sonos one naar fabrieksinstellingen teruggezet en weer verbonden, zonder resultaat. Alles gecheckt voor updates etc. De tv is een Samsung en het systeem werkte de laatste 5 of 6 jaar zonder problemen. Wat kan de oorzaak zijn?
Groet,

John

4 Reacties

106rallye
  • September 23, 2026

In principe kan de One geen geluid van de TV weergeven, tenzij je hem groepeert met de soundbar of Amp die op de TV is aangesloten. Meer over groeperen vind je hier: Kamers groeperen en ontgroeperen | Sonos

Is dat zoals jij het had?

• Auteur
  • Novice
  • September 23, 2026

Dat heb ik inderdaad zo ingesteld. In het Nu aan het spelen scherm lijkt het alsof de Sonos One in de keuken ook actief is maar er komt geen geluid uit. Speel ik spotify af dan wel.

106rallye
  • September 23, 2026

Spotify doet het nog wel op je soundbar? Da zou die nog wel verbinding hebben met je netwerk.

Lijkt een netwerkprobleem. Even je Sonos van de stroom, je router van de stroom, router weer aansluiten en als die weer is opgestart de Sonos aan de stroom.

Anders maar eens bellen met Sonos?

• Auteur
  • Novice
  • September 23, 2026

Ik heb nogmaals alles van het stroom gehaald en weer aangesloten. Ook zonder resultaat. Zal morgen maar eens bellen. Dank voor je suggesties.