Skip to main content
Vraag

Sonos en telenet 360-router met pods geluid hapert

• November 12, 2025
  • 0 reacties
  • 26 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal,

Vandaag contact gehad met Sonos ondersteuning omdat ik de laatste tijd problemen ervaar met mijn Sonos-opstelling in combinatie met mijn Telenet 360-router en pods.

Volgens Sonos zouden die pods eigenlijk wifi-versterkers zijn, en dat Sonos problemen kan hebben met versterkers of powerline-toestellen. Hun advies was om over te stappen op een echt mesh-systeem, omdat dat stabieler werkt met Sonos.

Huidige opstelling:

• Sonos Arc bekabeld aangesloten op een switch

• 2x Sonos Five2x Sonos OneSub, en 2x One (surround) draadloos verbonden

Probleem:

• Wanneer ik in de Sonos-app bij de Arc “wifi inschakelen” activeer, beginnen alle boxen te stotteren of vallen ze weg.

• Wanneer ik wifi op de Arc uitschakel, speelt alles perfect, maar niet alles loopt synchroon en ik kan mijn Sonos Ace koptelefoon niet gebruiken, want daarvoor moet de wifi van de Arc aanstaan.

• Dit probleem is pas enkele maanden geleden begonnen, terwijl er niets aan mijn netwerk of Sonos-opstelling gewijzigd is.

• Tot dan werkte het perfect met de pods.

Mijn vraag:

Klopt het wat Sonos zegt — dat hun systemen niet goed samenwerken met wifi-versterkers (zoals de telenet pods) en dat een mesh-systeem echt nodig is?
En zo ja, welk betaalbaar mesh-systeem raden jullie aan dat goed samenwerkt met Sonos?

Alvast bedankt voor jullie advies en ervaringen!