Skip to main content
Vraag

Sonos bedienen via Somfy Tahoma app werkt niet meer

• December 23, 2025
  • 7 reacties
  • 25 Bekeken

In de Tahoma app van Somfy is het mogelijk om Sonos toe te voegen zodat je de Sonos ook kunt bedienen in de Tahoma app. Sinds kort werkt dit echter niet meer.

De brug met Sonos is nog wel aanwezig maar ik moet eerst de Sonos app configureren. Maar wat ik moet configureren in de Sonos app wordt niet vermeld.

Wie weet welke instelling ik moet aanpassen?

7 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • December 23, 2025

Moet je dat niet bij Somfy navragen?

• Auteur
  • Novice
  • December 23, 2025

Nee want in de Somfy Tahoma app wordt vermeld dat ik de Sonos app moet configureren.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • December 23, 2025

Dan moeten zij toch aangeven wat je moet configureren. De kans dat je hier Sonfy gebruikers tegenkomt is natuurlijk maar klein. Geen idee of Sonfy ook een forum heeft, maar ik zou denken dat je daar dus moet zijn.

• Auteur
  • Novice
  • December 23, 2025

Dank voor je reacte Erooij maar ik moet dus in de Sonos app een instelling aanpassen waarmee ik toestemming geef om Sonos vanuit een andere app, de Somfy Tahoma app, te bedienen. Dit moet aangepast worden in de Sonos app.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • December 23, 2025

Misschien moet je het hier zoeken, geen idee welke instelling.

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • December 23, 2025

Op Google lees ik iets over een oude en nieuwe app? De oude wordt niet meer ondersteund door Sonos. 

106rallye
  • December 23, 2025

Grappig ik heb ook Tahoma en wist niet dat dit moest kunnen, zie https://www.somfy.nl/aktueel/artikel/5-tips-voor-het-gebruik-van-de-sonos-speaker-met-tahoma

Je moet dan, zo lijkt het, wel de nieuwe Tahoma app gebuiken, niet de classic. Zie https://www.somfy.nl/ondersteuning/veelgestelde-vragen?question=wat-gebeurt-er-met-mijn-sonos-producten-als-ik-op-de-tahoma-classic-app-blijf

Ik zou echter ook niet weten hoe je Sonos dan moet toevoegen, want bij de partners staan ze niet.