Skip to main content
Vraag

sonos Arc Ultra te hoog voor het scherm

• November 9, 2025
  • 20 reacties
  • 153 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoii,

Ik heb een vraag over de PHILIPS 75PUS9000 4k QLED Ambilight TV 75 inch XXL (The One) (2025).Deze tv heeft lage pootjes en het scherm komt 2,5 cm hoog vanaf het dressoir.Ik krijg deze tv aankomende Dinsdag binnen maar ik schiet nu al in de stress.De Sonos Arc Ultra is 7 cm hoog.Ik zit er omgeveer 4 meter vanaf.Als ik naar mijn oude philips tv kijk is deze 6 cm hoog vanaf het dressoir en dan zie ik nog de onderkant van de lijst.

Heeft iemand deze tv met lage pootjes in combinatie met een Sonos Arc Ulrra?

Zou de arc een klein gedeelte van het scherm belemmeren?Ik weet dat je het pas echt kunt zien als hij binnenkomt en op het meubel staat maar misschien heeft iemand deze tv al in huis.

Ophangen op de muur zou de beste oplossing bieden maar dat wil ik voorlopig nog niet.Ik heb wel een mooie Vogel’s tv standaard gevonden die eigenlijk tot 65’ is maar daar zou deze ook op kunnen met een overgewicht van 5kg)

Welke persoon verzint het om zulke lage pootjes te ontwerpen voor een tv en niet rekening houdend met mensen die ook nog een soundbar ervoor willen hebben.

20 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 9, 2025

Zijn, zo te zien, mooie rechte pootjes, dan verhoog je deze toch iets. Daar is vast wat voor te verzinnen, bijvoorbeeld een stuk plaatmateriaal in de kleur/stijl van het meubel.

Uiteindelijk komt de soundbar er toch voor te staan.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 9, 2025

Klopt je kan een ikea muurplank gebruiken om de tv erop te laten steunen maar dat is ook geen mooie oplossing.Als je ervoor zit zie je er niks van maar als je langsloopt zie je een tv op een plank staan😭

Ik heb iedergeval alvast de tv standaard besteld voor backup.Dit is wel een goede oplossing.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 9, 2025

Vraag mij af of het een goede oplossing is om een te grote tv voor deze beugel te gebruiken. Lijkt mij niet voor niets dat er max 65 inch staat.

Ik geloof dat ik dan pas in de stress zou schieten 🫣

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 9, 2025

Dat heeft meer met de veiligheid te maken dan met de maat denk ik.Het maximale gewicht mag 25 kg zijn en mijn tv is 30 kg.

op de site van vogel’s staat:

Uitgebreid getest
De tafelstandaard uit de Vogel's UP serie voldoet aan de strenge veiligheidseisen van Vogel's. Dat betekent dat hij minstens 3x het maximale tv-gewicht kan dragen. Daarnaast functioneert de standaard nog steeds uitstekend na 5000 keer draaien. Zelfs bij een stootje blijft deze tv-staander rechtop. Een betrouwbare staander waar je nog jaren plezier van zult hebben.

Dan zou 5kg meer geen enkel probleem moeten geven.Die glazen voet is heel stabiel en stevig.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 9, 2025

Het gewicht zal niet het probleem zijn, maar vooral de maatvoering. De tv is ook hoger en de vraag is dus of dat wel past en de gaatjes op de goede plek zitten. 
Nogmaals, waarom zouden ze er anders 65 inch opgezet hebben?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 9, 2025

Ik heb goed naar de vesa maat gekeken.Mijn tv heeft vesa maat 300X300 en je kan het zelfs afstellen tot 400X40O met de gaatjes.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 9, 2025

Dinsdag zal je het allemaal weten.
Ik wil je niet verder in de stress helpen, maar ik zou er niet gerust op zijn wanneer een bedrijf als Vogel’s een expliciete maat van 32-65 inch opgeeft. 

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • November 9, 2025

Is Dit misschien een oplossing?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 9, 2025

Ja ik hoop dat de soundbar niet voor het scherm komt..een lklein beetje zou ook niet zo heel erg zijn maar dat moet ik even bekijken.Ik heb geen andere keuze dan de tv standaard te gebruiken.Vogel’s heeft dit gedaan gedaan ivm met het gewicht en dat er geen schade ontstaat of claims.Ik ga het gewoon proberen😁

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 9, 2025

Die zag ik ook staan, maar dan bij Bol voor, schrik niet, 69 euro. Lijkt mij inderdaad, in dit geval een zeer praktische oplossing.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 9, 2025

Dat ziet er niet echt stabiel uit Ronald en de hoogte is ook minimaal af te stellen en je zit met je kabels die je weg moet werken.Ik had deze ook gezien.Bedankt voor het meedenken.

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • November 9, 2025

Oplossingen en keuze genoeg laat je weten wat het geworden is? 

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • November 9, 2025

Die zag ik ook staan, maar dan bij Bol voor, schrik niet, 69 euro. Lijkt mij inderdaad, in dit geval een zeer praktische oplossing.

Ophangen op de juiste beugel zou ik zelf doen

Rakker71
Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • November 9, 2025

Persoonlijk zou ik nooit de specs van een fabrikant overschrijden. Als er dan iets gebeurd heb je geen poot om op te staan. 

Gebruik liever een beugel, steun of voeten die geschikt zijn voor die maat en gewicht. 

Een fabrikant test hierop en als jij hiervan afwijkt is het nog maar de vraag of de stevigheid blijft. Verandering van een factor zoals hoogte brengt een hefboom teweeg. 

Nogmaals, ik zou het niet doen. 

Waarom zou je het risico willen nemen? 
Je hebt geïnvesteerd in een dure Sonos en dure Philips. Waarom bezuinigen op een kritiek onderdeel als een beugel?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 9, 2025

Dit staat trouwens op de doos vermeld.Full motion houdt in dat hij volledig draaibaar of kantelbaar is.Daarom kan er geen 75” inch tv op.

Dit model tv standaard kan niet kantelen en ik ga de tv niet draaien.De 65’inch model heeft trouwens ook vesa maat 300x300 en is 26,2 kg.

Denk je nou echt dat de boel instort op 4 kg verschil)

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • November 9, 2025

Je hoeft ons niet te overtuigen, hang hem op en je ziet of hij blijft hangen. Ik zou in ieder geval niet lekker slapen.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 9, 2025

Zeker niet wanneer je al stress hebt bij het idee dat de Arc te hoog voor de tv uitkomt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 12, 2025

De nieuwe tv staat nú inmiddels op mijn meubel op de originele lage pootjes.De Sonos arc ultra komt iets boven de onderlijst van de tv uit maar is niet hinderlijk 👍

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 12, 2025

Hier is het beter te zien.Ik had verwacht dat het erg hinderlijk zou zijn maar ik ben er eigenlijk nu al aan gewend.

106rallye
  • November 12, 2025

Ieder zijn ding. Als het voor jou goed is, prima!