Radio en Spotify starten met Google Assistant werkt niet meer

  • 20 August 2019
  • 14 reacties
  • 2446 Bekeken

Badge
Sinds vandaag kan ik geen radio meer starten via mijn beide Sonos Beams met een spraakopdracht via Google Assistant. Ook het afspelen van muziek op Spotify werkt niet meer. Wekker zetten doet het al een poosje niet. Verlichting ed werkt nog wel. Mijn Google Home mini die ik in de keuken heb hangen luistert overigens nog wel.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Reputatie 1
Badge +1
Ik heb precies het zelfde.

Krijg de volgende reactie: ik kan dat hier niet doen, maar je kan me vragen om dit af te spelen op een van je andere apparaten

Wekker zetten lukt nog wel
Badge
Hier idem dito sinds vandaag en inderdaad de melding zoals Sonos123 aangeeft. Account van Google ook al eens ontkoppelt en opnieuw gekoppeld, maar zonder succes.

Ik vermoed dat dit aan Sonos (app) zelf ligt? Graag fixen svp
Hier ook exact dit. Is er een update geweest van het systeem?
Ik heb hetzelfde probleem sinds vandaag, radio en Spotify starten werkt niet meer. Ik hoor ook bovenstaande melding. Het weer en nieuws werken nog wel maar de muziekdienst niet meer.. Overigens gebruik ik de Sonos One, het lijkt dus niet aan een specifiek apparaat te liggen.
Zelfde probleem hier... (Sonos One)

Lijkt een probleem te zijn bij Sonos zelf met de Google Assistent:

https://status.sonos.com/
hier ook met sonos Beam, melding ik kan dat hier niet doen, maar je kan me vragen om dit af te spelen op een van je andere apparaten
Reputatie 1
Badge +1
Bij mij werkt het op dit moment weer
Hier ook
Bij mij dezelfde problemen met de sonos 1, zojuist geprobeerd en het werkt weer.....
Hier het zelfde probleem en ook de zelfde foutmelding, gister deed het het nog... 😞
Badge
Bij mij deed zowel de radio alsook afspelen via Spotify het vanmorgen weer......
Badge
Ook hier werkt het weer. De foutmelding is inmiddels ook hersteld op https://status.sonos.com/
Ik krijg nog steeds als antwoord "ik kan dat hier niet doen, maar je kan me vragen om dit af te spelen op een van je andere apparaten" dus blijkbaar lost dit probleem zich niet vanzelf op.
Inmiddels alles gereset, opnieuw opgestart en geïnstalleerd, niets helpt.
Iemand een idee/suggestie?
Reputatie 7
Badge +2
Ik krijg nog steeds als antwoord "ik kan dat hier niet doen, maar je kan me vragen om dit af te spelen op een van je andere apparaten" dus blijkbaar lost dit probleem zich niet vanzelf op.
Inmiddels alles gereset, opnieuw opgestart en geïnstalleerd, niets helpt.
Iemand een idee/suggestie?

Wil je vragen ons te bellen, zo kunnen we a.d.h. van diagnoses je Sonos uitlezen, en ook samen even de Google Assistent app doornemen.