Skip to main content
Vraag

Positie era300 speaker aan de muur

• August 2, 2026
  • 4 reacties
  • 33 Bekeken

In de handleiding van de Era 300 staat voor het plaatsen aan de muur, dat je de bovenkant van de speaker naar onder moet richten, als de afstand tot het plafond minder dan 0,6 meter is,

Zie print screen hieronde.

Dan is het Dolby Atmos effect toch weg? Normaal staat de bovenkant van de speaker naar het plafond gericht voor het effect dat dolby Atmos geluid van bovenkomt. Als je nu de bovenkant van de speaker naar de vloer richt is gaat dat effect toch verloren?

Kan iemand dit uitleggen?

4 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • August 2, 2026

Wanneer de speaker zo hoog hangt is het natuurlijk het mooist om het geluid direct naar de luisterpositie te richten. Het effect van kaatsen van het geluid via het plafond is dan niet nodig en kan beter direct gericht worden.

Rakker71
Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • August 2, 2026

Ik vind het effect van de weerkaatsing teven het plafond sowieso tegenvallen. Maar dat kan ook door het spanplafond komen. Dat hadden ze beter vooraf kunnen zeggen lijkt me. Nu is het een mislukte dure Dolby set

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • August 2, 2026

Ik heb ze al vanaf dat de 300's verkrijgbaar zijn omgekeerd opgehangen zoals jij hierboven aangeeft.

Ik heb geweldige atmos sound moet ik zeggen.

Ze zullen het niet voor niets aangeven in de gebruiksaanwijzing... zo ben ik op het idee gekomen en heb ze dus hoog aan de muur hangen net onder plafond.

• Auteur
  • Junior
  • August 2, 2026

Ja ,  ik heb ze hangen op de plaats waar de cubes van Bose lifestyle V35 zaten.

Dat is ca 40 cm onder het plafond.  Omdraaien dus Ik ben nog aan het instaleren  sb arc ultra, sub4 woofer en 2 x  era309.

Ik heb Sonos genomen ipv Bose lifestyle ultra

Ik.vind Bose momenteel een duister verhaal als organisatie en ik vond se set tegenvalen.

Hopelijk heb ik de juiste jeuze gemaakt.

Bedankt voor jullie hulp