Skip to main content
Vraag

Play:5 en S1 of S2?

• January 13, 2026
  • 3 reacties
  • 19 Bekeken

Mijn Play:5 draaide bij installatie enkele jaren geleden ook via S2, maar heeft jaren op S1 gedraaid vanwege de andere componenten die per se op S1 moesten. Nu wil ik de andere componenten upgraden (dus ook via S2 gaan gebruiken), maar blijkt die Play:5 ineens gen1 te zijn. Moet aan de softare(updates) liggen. Weet iemand hoe ik die Play:5 die S2 ooit wel degelijk herkende, alsnog op S2 krijg?

3 Reacties

106rallye
  • January 13, 2026

Als de Play 5 een Gen 1 is, dan heeft hij nooit op S2 gekund. Welke speaker is het als je naar het plaatje kijkt? Links is de Gen 1.

• Auteur
  • Novice
  • January 13, 2026

Dank voor je snelle reactie!

Ik heb de linker versie en weet zeker dat hij ooit op S2 heeft gekund. Toen ik S2 enkele jaren geleden na de release daarvan op m’n iPhone installeerde en die app liet verkennen welke apparaten er werden herkend. werd de Play:5 als enige apparaat herkend. De beide ZP120's niet en ook de Connect niet. Ik ben toen met S1 verder gegaan. Ik ga nu de Connect vervangen door een Port en de beide ZP120's door twee AMP’s en wil dat de Play:5 daarin meefietst zonder dat ik die ook moet vervangen. Het hele zaakje kost alles bij elkaar toch al genoeg. Ik heb het vermoeden dat Sonos door een zgn. “upgrade” de Play:5 heeft losgekoppeld voor S2, terwijl dat apparaat het in feite wel zou kunnen op S2.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • January 13, 2026

Waarom zou Sonos anders aangeven dat het alleen op s1 kan? Het kan dus gewoon niet.

https://support.sonos.com/nl-nl/article/sonos-app-version-compatibility