Skip to main content

Ik gooi de knuppel in het hoederhok; wat is een goed alternatief voor Sonos. Ik ben er nu na, wat is het, vier maanden alleen maar gekloot he-le-maal klaar mee. Het werkt gewoon niet meer! Initiele opstart is traaaaag, geen tracks kunnen toevoegen aan de wachtrij, volumeregeling werkt niet of traaaaaag. App opnieuw opstarten kun je beter helemaal niet aan beginnen want dan ben je ineens volledig “blind” en kun je niks meer. Nee, Sonos heeft afgedaan. Tijd voor iets anders, gooi tips op me!

Geloof me, je zult het met elk merk hebben die op deze wijze hun apparaten laat configureren/bedienen. Ik heb al meer gezegd dat ik liever de apparaten met fysieke knoppen deze problemen helemaal nooit gehad hebben. Alles is tegenwoordig softwarematig en daar kan gewoon heel erg gemakkelijk een probleem mee ontstaan. Ik heb nergens last van, maar het leeuwendeel wel. Bij mij werkt het voortreffelijk, dat heeft het eigenlijk altijd gedaan, jawel … ook met de nieuwe app. 


Na idem geklooi van maanden al mijn SONOS boxen gedowngrade naar S1  en de S1 app op mijn telefoon gezet.

Alles werkt weer perfect. Als Sonos klaar is met hun S2 en nieuwe app dan probeer ik het nog wel een keer, maar voorlopig blijf ik op S1.


Ik gooi de knuppel in het hoederhok; wat is een goed alternatief voor Sonos. Ik ben er nu na, wat is het, vier maanden alleen maar gekloot he-le-maal klaar mee. Het werkt gewoon niet meer! Initiele opstart is traaaaag, geen tracks kunnen toevoegen aan de wachtrij, volumeregeling werkt niet of traaaaaag. App opnieuw opstarten kun je beter helemaal niet aan beginnen want dan ben je ineens volledig “blind” en kun je niks meer. Nee, Sonos heeft afgedaan. Tijd voor iets anders, gooi tips op me!

Gebruik je ios of Android. Bij iOS lijken minder problemen ener is voor iOS een prima werkend alternatief in de vormvast SonoPad en SonoPhone.


Ik gebruik iOS . ff downgraden en afwachten tot alle verbeteringen zijn doorgevoerd in de nieuwe app en S2


De goedkope alternatieve apps gebruiken is dan heel wat makkelijker. 


Reageer