Skip to main content
Vraag

micrfoon move

• April 25, 2026
  • 16 reacties
  • 96 Bekeken

Om trueplay te krijgen tussen mijn move speakers is microfoon aanzetten must. het inschakelen wordt geweigerd door de knop in sonos instelling. Wat kan de oorzaak zijn?

16 Reacties

106rallye
  • April 25, 2026

Hier staat hoe je automatische Trueplay aanzet: https://support.sonos.com/nl-nl/article/automatic-trueplay-tm 

Hier oehoe je de microfoon aan en uitzet: https://support.sonos.com/nl-nl/article/using-touch-controls-on-sonos-products Waar gaat het bij jou verkeerd. Je zegt “de knop in sonos instelling” - welke knop bij welke instelling? Kun je wat schermprintjes plaatsen?

• Auteur
  • Novice
  • April 26, 2026

106rallye
  • April 26, 2026

Ik krijg bovenstaande als ik op je link klik. Je kunt de foto gewoon in het bericht plakken.

• Auteur
  • Novice
  • April 27, 2026

Lukt niet, thanks anyway.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • April 27, 2026

Waarom lukt dat dan niet. Afbeelding kan je invoegen door op de “bergjes” te klikken 

• Auteur
  • Novice
  • April 28, 2026

Inschakeling met knop treuplay schuiven naar rechts wordt geweigerd

• Auteur
  • Novice
  • April 28, 2026

Microfoon op move werkt ook niet. Wat is er mis??

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • April 28, 2026

Staat de microfoon op de move zelf wel aan? Het genoemde schuifje is om TruePlay aan te zetten, niet de microfoon.

• Auteur
  • Novice
  • April 28, 2026

Nee, inschakelen micrfoon bovenop move lukt ook niet. 

Is toch micsymbool even vasthouden??

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • April 28, 2026

Ligt aan de move die je bezit. Move 1 kort op tikken en bij move 2 de schakelaar op de achterzijde.

• Auteur
  • Novice
  • April 28, 2026

Helaas, ik heb 2 stuks move, beiden type1. Beide microfoons reageren niet. Controlelampje mic moet aan gaan toch?

106rallye
  • April 28, 2026

Volgens mij gaan die alleen aan als je Sonos Voice Control, Alexa of Google Assistent hebt geïnstalleerd, zodat omstanders weten dat er meegeluisterd wordt. Auto TruePlay luistert niet mee, dus volgens mij hoeft het lampje niet aan te staan.

• Auteur
  • Novice
  • April 29, 2026

Waarom kan ik mic in treuplay niet aanzetten?

106rallye
  • April 29, 2026

Dat vroeg je al. Als ik ​@Erooij goed begrijp zet je de microfoon op een Move 1 aan door er kort op te tikken. Zoals ik hierboven zeg hoeft het lampje dan niet aan te gaan. Dan moet je Auto Trueplay aan kunnen zetten. Anders eens met Sonos bellen?

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • April 29, 2026

Volgens mij gaan die alleen aan als je Sonos Voice Control, Alexa of Google Assistent hebt geïnstalleerd, zodat omstanders weten dat er meegeluisterd wordt. Auto TruePlay luistert niet mee, dus volgens mij hoeft het lampje niet aan te staan.

Mischien kun je hier nog eens naar kijken? Ik denk dat de oplossing makkelijk is en er iets simpels mis gaat. 

• Auteur
  • Novice
  • April 29, 2026

Ja, ga toch maar bellen. Thank you!

Laat nog even result weten.