Skip to main content

Als ik via de Sonos App muziek opstart, dan werkt het meestal redelijk. Maar op moment dat de muziek al loopt en ik wil iets veranderen, bv. andere muziek of volume, dan reageert het systeem niet meer op veranderingen of het duurt enorm lang tot het lied dat ik heb gekozen, wordt afgespeeld. 
Nog langzamer of minder reactie krijg ik als ik probeer meerdere groepen te koppelen. 
Als muziekdienst gebruik ik Spotify premium. 

Ik zie dat je een Playbase gebruikt.
Ik heb een Playbase in combi met 2 play 1’s en het is een ramp. Mijn vermoeden is dat dit komt vanuit de Playbase. Heb hier ook al diverse onderwerpen over geschreven. Geen enkele duidelijkheid vanuit Sonos.

Toevallig vandaag wederom de surroundopstelling opgebroken in een Playbase met sub en de play 1’s in stereo. Dan werkt het bij mij namelijk wel. 
Het vreemde is dat het even wat beter leek te gaan (tussen de 15 en 20 seconden reactietijd), maar vandaag was het echt rampzalig en vandaar maar weer het openbreken van de surroundopstelling.

@Andreaslm. Hoe ziet jouw netwerk eruit? Aangezien er vanuit Sonos weinig initiatief lijkt te zijn om informatie te verschaffen of dit nog een lopend probleem is, probeer ik era hier te komen offer netwerk hier iets mee te maken zou kunnen hebben. Zelf werk ik met een tp-link router Archer AX-73 verbonden met een glasvezelmodem. 

Ik gebruik een mesh systeem van ASUS sensitief routers en een glasvezelmodem (momenteel bij Odido). Maar in het algemeen werkt mijn sonos systeem. De reactietijd is vooral in verband met de Sonos app. Als ik direct via Spotify ga, wisselen de liedjes snel en kan ik ook pauzeren.

Is dus een heel ander netwerk. Ik gebruik geen spotify, maar Apple Music. Bij tv gebruik werkt de app prima en snel, bij muziek heel traag, behalve dus wanneer ik geen surroundopstelling gebruik.

Hier vergelijkbare problemen ik heb een router van Ziggo, het lijkt er toch echt op dat het probleem bij de Playbase ligt.
dit inderdaad met een surroundopstelling.

Daar lijkt het dan inderdaad wel op.

Wellicht zou ​@Astrid L ook eens navraag via haar kanalen kunnen doen om erachter te komen of dit nog een onderkend probleem is wat nog de aandacht van Sonos heeft.

Dit duurt nu al maanden en er lijkt geen enkel zicht op een oplossing. Toch te gek dat de je surroundopstelling niet kunt gebruiken zoals bedoeld.

Daar lijkt het dan inderdaad wel op.

Wellicht zou ​@Astrid L ook eens navraag via haar kanalen kunnen doen om erachter te komen of dit nog een onderkend probleem is wat nog de aandacht van Sonos heeft.

Dit duurt nu al maanden en er lijkt geen enkel zicht op een oplossing. Toch te gek dat de je surroundopstelling niet kunt gebruiken zoals bedoeld.

Hé ​@Erooij , dankjewel om me even te taggen, ik heb intern inderdaad eens even navraag gedaan.

Het goede nieuws: het staat op de radar, en er wordt aan gewerkt. Er is alleen nog geen harde ETA voor wanneer de oplossing er is. Zodra ik zelf meer weet, hou ik jullie verder op de hoogte. 😄

@Astrid L Bedankt voor de reactie. Blijf het jammer vinden dat Sonos niet veel opener is over nog spelende zaken. Dit probleem speelt al heel lang en zoals het er nu naar uitziet bij bepaalde configuraties. Het lijkt, gezien de doorlooptijd, geen hoge prio te hebben, of men weet niet hoe dit op te lossen. 
Voor mij is het geen optie om zomaar een andere soundbar aan te schaffen omdat deze niet voor mijn tv’tje plaatsen is. Ik hoop dus nog even met de Playbase vooruit te kunnen, maar het echte plezier is er inmiddels toch wel af met Sonos. Het duurt allemaal te lang zonder dat er een uitzicht geboden wordt.

Dat snap ik volkomen, hoor, ​@Erooij . Natuurlijk zou het fijner zijn voor jullie (en voor mezelf) als ik kon laten weten dat er al een oplossing is. 😅

Momenteel kan ik, jammer genoeg, alleen maar de informatie delen die er is, en jullie op de hoogte houden zodra er nieuwe info is.
Maar men is er dus wel van op de hoogte en er mee bezig. 🙏

@Astrid L 

Dit bedoel ik nu met vage informatie

80.23.9 (Android)

80.23.9 (iOS)

Releasedatum: 25-6-2025

In deze update:

• Bugfixes en verbeterde prestaties. 

Wat moeten we hier nu mee. Zijn mijn vertragingsproblemen nu opgelost? Want ja dat is zowel een bug als een slechte prestatie. 

Hé ​@Erooij, terechte feedback! En ik snap oprecht van waar je komt, hé, laat dat zeker duidelijk zijn.

We hebben de (voor deze update) summiere release notes intern ook aangekaart met het Reddit & community team, als feedback voor toekomstige release notes. Wat de rest betreft hou ik jullie, zoals beloofd, op de hoogte zodra er meer info is. 😄

Even voor de volledigheid, het is dus NIET opgelost. Reactietijd voordat ik ook maar iets kan doen zit tussen de 25 en 30 seconden. Lijkt niet veel maar is bloed irritant.

Waarom wekt het wel met Apps als SonoPad en Clic? Ik wil echter niet afhankelijk zijn van externe, betaalde, apps. En bovendien het heeft prima gewerkt. 

Gebruik nu een aantal dagen Clic. Reactietijden prima en de werking op de iPhone ook. Op de iPad zijn er een aantal problemen. Het contact met de ontwikkelaar is uitstekend. Een luisterend oor en echt de indruk dat hij meedenkt en zaken die je tegenkomt probeert op te lossen. Zo kon ik niet terug vanuit muziek naar tv-mode, bleek een bug. Binnen 2 dagen opgelost met een testversie. 

Er zijn zeker zaken die ik mis in Clic (ook doorgegeven aan ontwikkelaar), maar ook een aantal heel grote pluspunten zoals widgets en aansturing vanuit het lockscreen. 
Zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen en het te proberen. Ik ben voorlopig al heel blij dat “mute” ook echt mute is en dat ik daar geen 30 seconden op moet wachten.

Reageer