Skip to main content
Beantwoord

Kan de microfoon van mijn Arc Ultra en Era 300 niet inschakelen

• February 2, 2026
  • 5 reacties
  • 24 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Weet iemand wat ik daar aan kan doen 

Beste antwoord door Mark W

Goedemorgen ​@wigosajo,

Heb je een spraakdienst toegevoegd op je Era 300 of Arc Ultra? Als je geen spraakdienst hebt toegevoegd, zal de microfoon ook niet aanstaan.

Op zowel de Arc Ultra als de Era 300 zit een fysieke microfoonschakelaar. Als deze uitstaat, kan de microfoon ook niet actief zijn.

Bij de Arc Ultra zit de microfoonschakelaar rechts achterop.
Groen betekent dat de microfoon aanstaat

Mocht het niet lukken om een spraakdienst toe te voegen, krijg je dan een specifieke melding te zien in je Sonos-app?

Ik hoop dat dit helpt!

5 Reacties

Mark W
Forum|alt.badge.img+3
  • Sonos Medewerker
  • Antwoord
  • February 4, 2026

Goedemorgen ​@wigosajo,

Heb je een spraakdienst toegevoegd op je Era 300 of Arc Ultra? Als je geen spraakdienst hebt toegevoegd, zal de microfoon ook niet aanstaan.

Op zowel de Arc Ultra als de Era 300 zit een fysieke microfoonschakelaar. Als deze uitstaat, kan de microfoon ook niet actief zijn.

Bij de Arc Ultra zit de microfoonschakelaar rechts achterop.
Groen betekent dat de microfoon aanstaat

Mocht het niet lukken om een spraakdienst toe te voegen, krijg je dan een specifieke melding te zien in je Sonos-app?

Ik hoop dat dit helpt!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Novice
  • February 4, 2026

Goedemorgen, 

Dankjewel Mark, het probleem is opgelost, alles werkt prima, de microfoons en ook de spraakassistenten functioneren .

Mark W
Forum|alt.badge.img+3
  • Sonos Medewerker
  • February 4, 2026

Goed om te horen!

Zou je de oplossing hier kunnen delen? Mochten anderen die dit lezen hier ook problemen mee hebben, dan weten ze ook wat de oplossing is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Novice
  • February 4, 2026

De oplossing was eigenlijk heel simpel, ik heb kort geleden de hele Sonos set opgewaardeerd, op de Sonos Arc Ultra en Era 300 zitten fysieke knopen om de microfoon in te schakelen, dat zat op mijn oude set niet, vandaar het probleem, dus de fout zat bij mijzelf, maar gelukkig opgelost.

Mark W
Forum|alt.badge.img+3
  • Sonos Medewerker
  • February 4, 2026

Ah, dus toch de schakelaar.

Bedankt voor het delen en veel plezier van je systeem.