Skip to main content
Vraag

hoe werkt sluimerstand?

• August 28, 2026
  • 4 reacties
  • 15 Bekeken

Hoe kan ik mijn alarm uit de sluimerstand halen?

Waarom weigert deze alarm-stand regelmatig?

Kan ik ergens een simpel stappenplan vinden van dit onderwerp?

bij voorbaat hartelijk dank G.

4 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • August 28, 2026

Stappenplan voor de Sonos-app

• Open de Sonos-app op je telefoon of tablet.
  • Ga naar het Instellingen-menu (het tandwielicoon).
  • Kies de optie Alarmen of Wekkers.
  • Tik op Alarm toevoegen om een nieuwe wekker te maken.
  • Kies de gewenste tijd, de kamer en je favoriete muziek of radiozender.
  • Pas eventueel het volume, de herhaling (zoals alleen doordeweeks) en de duur aan.
  • Tik op Opslaan

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • August 28, 2026

Om de sluimerstand (snooze) van je Sonos-wekker te gebruiken, kun je dit direct via het vergrendelscherm van je telefoon of via de app regelen zodra het alarm afgaat. [12]

De standaard sluimertijd van een Sonos-wekker is 9 minuten. Het is via de officiële app helaas niet mogelijk om de duur van deze sluimertijd aan te passen. [123]

Sonos-wekker snoozen of uitzetten

Zodra je wekker in de ochtend afgaat, heb je een aantal opties om te sluimeren of het alarm te stoppen: [1]

• Sluimeren via de app/telefoon: Er verschijnt een pop-up of melding op het scherm van je smartphone of tablet. Tik hier op Snooze (Sluimeren) om de muziek over 9 minuten opnieuw te laten afspelen. [12]
  • Volledig uitzetten via de app: Tik op de knop Stop op het alarmscherm om de wekker voor die dag direct uit te schakelen. [1]
  • Uitzetten via de speaker: Druk kort op de Play/Pause-knop op de Sonos-speaker zelf om het alarm direct te stoppen. Let op: de fysieke knop op de speaker fungeert als stopknop, niet als sluimerknop. [12]
  • Via spraakbesturing: Heb je een speaker met een ingebouwde assistent (zoals Sonos Voice Control)? Zeg dan simpelweg "Hey Sonos, snooze" of "Hey Sonos, stop". [1]

Alternatief voor een handmatige sluimertijd

Wil je absoluut niet na exact 9 minuten gewekt worden? Dan kun je in het menu van de Sonos-apphandmatig meerdere wekkers achter elkaar instellen (bijvoorbeeld om 07:00 uur, 07:15 uur en 07:30 uur). Als de eerste wekker afgaat, zet je deze volledig uit met de fysieke knop op de speaker, waarna de volgende wekker je back-up is. [12]

Mocht je de wekkerinstellingen willen controleren, dan vind je deze in de Sonos-app voor iOS of Android via het tandwielpictogram (Instellingen) > Wekkers.

106rallye
  • August 28, 2026

@Erooij Mooi stappenplan. Ik raak wel erg afgeleid door het vetgedrukte ;-)

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • August 28, 2026

Gewoon knippen/plakken na een zoekopdracht. 🫣