Skip to main content
Vraag

Hapering na overschakelen vanaf Airdrop

• February 12, 2026
  • 3 reacties
  • 27 Bekeken

Goedemorgen allen,

Sinds kort gebruik ik Airplay om muziek af te spelen op mijn Sonos systeem. Na het terugschakelen naar de Sonosapp hapert het geluid van alle diensten. Ik heb van alles geprobeerd (reset router, reset Sonos etc) maar niks lijkt te helpen. Na enige tijd lijkt het probleem plotseling verholpen, maar zodra ik wissel keert het terug.

Wat zou een oplossing kunnen zijn?

3 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • February 12, 2026

Ik heb al heel lang problemen met AirPlay. Eea is ontstaan toen Sonos begon met de nieuwe app en eigenlijk nooit meer goed gekomen. Zo heb ik ook een trage reactie in de app vwb volumeregeling en ook dat is nooit goedgekomen.

ik heb een heel simpel netwerk en klein huis. Mijn uiteindelijke conclusie is dat het te maken heeft met de wat oudere apparaten van Sonos. Ik heb een playbase en 2 play:1’s in surround. De combi van die apparaten veroorzaakt de problemen. Breek ik dit op in allemaal losse componenten dan werkt het wel.

Het gekke is dat ik de app Clic voor Sonos ben gaan gebruiken, welke zeer prettig werkt en een prima ondersteuning van de maker heeft, maar daar ook tegen heel vreemde problemen aanloop, De app reageer zeer snel, dus mijn volumeregeling werkt goed, maar bij wisselingen van artiest gaat er vanalles mis met de bijbehorende afbeeldingen.

De maker is zeer behulpzaam maar komt er ook niet uit en kan het niet reproduceren. Uiteindelijke ik alles weer in 3 aparte “kamers” gezet en toen ging het wel goed. Alles weer in surround en het is weer terug.

Verschillende routers geprobeerd en het probleem blijft. Wat mij betreft dus een onvolkomenheid in Sonos.

En ja, AirPlay gebruik ik niet meer. Heb abonnement op Apple Music en dat werkt uitstekend met Clic voor Sonos.

• Auteur
  • Novice
  • February 12, 2026

Dank voor je snelle reactie. Mijn systeem komt grotendeels overeen met het jouwe volgens mij. Ik stop daarom ook met het gebruik van Airplay, maar heb nu al een dag de haperingen agv de omschakeling. Enig idee hoe ik daar weer vanaf kom?

Update: als ik binnen de app wissel van muziekservice lijkt het haperen opgelost.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • February 12, 2026

Misschien even alles aan en uitzetten te beginnen met de router. De verbindingen worden dan opnieuw opgebouwd.