Skip to main content
Vraag

haperend geluid bij streaming disney en prime

• July 7, 2026
  • 11 reacties
  • 86 Bekeken

Paddington63
Forum|alt.badge.img+1

We hebben een sonos play soundbar en subwoofer en play1 

Als we Netflix streamen hebben we geen enkel probleem, echter bij Disney en Prime hapert het geluid  zelfs als ik pcm en alleen stereo selecteer  

We hebben een Samsung tv en Ziggo next mini  

11 Reacties

Forum|alt.badge.img
  • Enthusiast
  • July 7, 2026

Heb ik ook soms last van met mijn LG Oled.

Bij Sony tv nooit last van gehad.

Erg vervelend..

106rallye
  • July 7, 2026

Ik zou toch Sonos eens vragen. Maak een diagnose als het weer gebeurt en bel dan eens met ze.

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • July 7, 2026

Gebruik je de app's op de tv of via je ziggo next mini, misschien kun je eens proberen om ze rechtstreeks vanaf je tv af te spelen 

Paddington63
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Enthusiast
  • July 7, 2026

Gebruik je de app's op de tv of via je ziggo next mini, misschien kun je eens proberen om ze rechtstreeks vanaf je tv af te spelen 

Ook via de apps op de tv. Dan is het eigenlijk nog erger. 

Paddington63
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Enthusiast
  • July 7, 2026

Ik zou toch Sonos eens vragen. Maak een diagnose als het weer gebeurt en bel dan eens met ze.

Ja ik kan het zo recreëren. Het is altijd zo. Dus we doen nu disney en prime via de tv speakers. 
maar goed daar heb je geen sonos voor. Dus zal ze morgen of donderdag even bellen

106rallye
  • July 7, 2026

Eerst een diagnose maken als het misgaat, dan pas kunnen ze iets zien: https://support.sonos.com/nl-nl/article/submit-diagnostics

Paddington63
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Enthusiast
  • July 7, 2026

Even nog foto welke tv

106rallye
  • July 8, 2026

Heeft de TV alle updates gehad?

Paddington63
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Enthusiast
  • July 8, 2026

Zeker TV heeft alle updates 

Paddington63
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Enthusiast
  • July 10, 2026

OPGELOST

Contact gehad met Sonos support. Verschillende uploads gedaan van diagnostics. Uiteindelijk alles via wifi aangesloten. Onze soundbar zat bekabeld evenals de sonos port. Ik vermoed dat Sonos daar niet zo goed mee om kan gaan in een mixed bekabeld en wifi setup. Prime was nu in ieder geval goed, disney+ moet ik nog even checken. Wel vreemd dat bij gewoon tv en Netflix dit probleem er niet is. Chatgpt beweerd ook dat de signalen van Prime en Disney anders zijn waarbij de processor van de playbar het niet kan verwerken. Dat werd niet door Sonos bevestigd/ontkend

106rallye
  • July 10, 2026

Vreemd ook dat de internetverbinding invloed zou hebben op het geluid dat optisch binnenkomt. Maar als het helpt: prima!