Beantwoord

Geluid uniform alle speakers

  • 4 March 2023
  • 7 reacties
  • 139 Bekeken

Ik heb een Beam (gen2)  en 2 One Sl speakers en alles werkt goed. Nu heb ik bij Ikea 2 Symfonisk speakers erbij gekocht. Het probleem is nu als ik de TV aanzet alleen maar de Beam en One SL aan gaan en niet de Symfonisk. Ook een groep gemaakt waar alle speakers in staan maar nog steeds dat de Symfonisk niet aan gaan. Ik koppel ze dan via de app aan de TV , Dan kan ik ook niet het geluid met de afstandsbediening , zoals in de app, het volume van allemaal tegelijk verhogen of verlagen .  Als ik dan later de TV weer aandoen zijn de Symfonisk weer uitgeschakeld. Een heel verhaal maar heb dus 2 vragen:

  1. Hoe regel ik dat alle speakers allemaal aan gaan als ik de TV aandoe.
  2. Hoe regel ik het geluid met afstandsbediening , zoals ik de app, als Groepsvolume.   
icon

Beste antwoord door 106rallye 5 March 2023, 10:13

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zie een paar vragen terug.

https://nl.community.sonos.com/home-theater-229108/ik-wil-mijn-symfonisk-koppelen-aan-mijn-arc-en-one-6775730

Ik heb even gekeken maar zie zo niet de oplossing van mijn probleem. Heb de Symfonisk als aparte speaker omdat anders geen groep kon aanmaken. Ik zal nog wat gaan uitproberen , wat in vorige vraag staat, anders maar bellen met Sonos van de week.

Reputatie 5
Badge +3

Wil je de speakers gaan gebruiken als aanvulling op de surround speakers? Dat kan namelijk niet.

 

Ik kan ze alleen maar instellen als stereopaar of (i.v.m. groep) als aparte speaker Dus zie ik ze als extra speaker maar wil graag alles uniform gebruiken en niet aldoor via de app, indien mogelijk

Reputatie 2
Badge +2

Beste @Paul58, de strekking van het antwoord in het andere topic is dat wat jij beoogt niet mogelijk is. Tenminste, niet in een set-up waarbij je de OneSL's als surround hebt geconfigureerd. En zeker niet zonder de app. Da's geen tekortkoming van Sonos, maar dat is “working as designed”. 

Het is absoluut geen tekortkoming van Sonos , systeem bevalt prima en goed geluid etc, maar een persoonlijke wens of die mogelijkheid er is Anders inderdaad via de app instellen per keer. 

 

Reputatie 7

Je kunt de nieuwe speakers groeperen met je surround set. Deze groep kun je ook altijd aan laten staan, of op de speaker zelf (zonder app) aanzetten. Enig nadeel is de 75ms vertraging bij TV-geluid.