Skip to main content
Vraag

geluid is zacht

• June 9, 2026
  • 7 reacties
  • 59 Bekeken

Heb Samsung 65 S95F Oled gekocht,,heb mijn Arc Systeem weer aangesloten, arc-bar, 2x era 300, plus sub. Het geluid op tv is ineens heel zacht, veel zachter dan bij mijn oude tv Samsung(curved, 12 jaar oud)

Heb alles al geprobeerd,  maar op de gewone kanalen is het geluid nog niet de helft van wat eerst was

Wel op Netflix , daar is het geluid wel zoals het was, geweldig !! Gewoon muziek ook geweldig via Sonos

Wat kan ik doen, heb alle instellingen gezet zoals het hoort, verandert niet

7 Reacties

106rallye
  • June 9, 2026

Wat zegt de Sonos app dat je voor geluid krijgt als je geluid zo zacht is?

Kijk je TV via de tuner van de TV zelf of via een settopbox van je provider? Indien het laatste: kun je daar iets veranderen?

• Auteur
  • Novice
  • June 10, 2026

Multichannel PCM 5.1, geluid is goed , maar mijn Era 300 boxen doen amper nog mee. Het geluid komt alleen nog maar uit mijn Arc bar, geen vol geluid meer op elk kanaal, alleen op Netflix. En Muziek op sonos

Lijk net of het geluid alleen uit tv komt, maar dan wel wat beter

106rallye
  • June 10, 2026

Mutichannel PCM is gek. Wat is je bron (zie ook de laatste vraag in mijn post)?

• Auteur
  • Novice
  • June 11, 2026

Ziggo box..ik ga daar eens kijken bij instellingen, had ik nog niet gedaan, ..

• Auteur
  • Novice
  • June 11, 2026

Op Netflix heb ik dolby suround plus..

• Auteur
  • Novice
  • June 11, 2026

Heb m door , via ziggobox gekeken bij geluid, stond op audio gesynchroniseerd,heb op dolby gezet, geluid gelijk stuk harder weer en is nu dolby suroud plus

Weer wat geleerd.

106rallye
  • June 11, 2026

PCM wordt inderdaad vaak als zachter ervaren dan Dolby Digital. Vreemd dat de Ziggo box dit aanpast - volgens mij krijgt die standaard DD+ aangeleverd. Fijn dat het nu geregeld is.