Hallo allemaal, mijn Sonos One geeft al enige tijd foutcode 1066 er is een fout voor bij het controleren op updates en ik krijg hem niet meer zichtbaar op mij Spotify of Sonos app. Ik heb hem al geprobeerd te resetten maar het helpt niet. Hoe kan ik de update weer afronden?
foutcode 1066
Beste antwoord door Ron H
Gemini zegt hier het volgende over het proberen waard denk ik:
Hoi! Wat vervelend dat je Sonos One dwarsligt. Foutcode 1066 is een bekende "pestkop" die meestal betekent dat de communicatie tussen je speaker en de Sonos-servers onderbroken is tijdens het updateproces. Omdat de speaker nu ergens tussen de oude en nieuwe softwareversie zweeft, "ziet" je Spotify of Sonos-app hem niet meer.
Geen zorgen, we gaan dit stap voor stap oplossen.
Stap 1: De "Hardnekkige" Herstart
Een gewone reset werkt vaak niet als de netwerkstack van de speaker vastloopt.
* Haal de stroomkabel uit de Sonos One.
* Wacht minstens 30 seconden.
* Plug hem weer in en wacht tot het lampje stopt met knipperen.
Stap 2: Bekabeld aansluiten (De Gouden Tip)
Dit is vaak de enige manier om door foutcode 1066 heen te breken. De wifi-module van de speaker is tijdens een mislukte update soms tijdelijk instabiel.
* Sluit de Sonos One met een Ethernet-kabel (netwerkkabel) rechtstreeks aan op je router.
* Open de Sonos-app op je telefoon (zorg dat je telefoon op dezelfde router zit via wifi).
* Ga naar Instellingen > Systeem > Systeemupdates > Controleren op updates.
* Zodra de update bekabeld is voltooid, kun je de kabel weer verwijderen.
Stap 3: De App-verversing
Soms is de speaker al wel geüpdatet, maar "weet" de app dat nog niet.
* Log uit en weer in bij de Sonos-app.
* Werkt dat niet? Verwijder de Sonos-app van je telefoon en download hem opnieuw. Je raakt geen instellingen kwijt, want die staan op de speakers zelf.
Waarom zie ik hem niet in Spotify?
Spotify Connect is afhankelijk van de Sonos-cloud. Zolang die update niet volledig is afgerond, wordt de speaker door Spotify als "offline" gemarkeerd. Zodra Stap 2 slaagt, verschijnt hij vanzelf weer in je lijst met apparaten.
> Let op: Gebruik je een VPN op je telefoon? Zet deze dan uit tijdens het updaten, dit veroorzaakt vaak foutcode 1066.
>
Heb je toevallig een extra router of een wifi-versterker in huis waar de Sonos mee verbonden is?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.