Skip to main content
Vraag

externe subwoofer en AMP 1

• November 11, 2025
  • 5 reacties
  • 42 Bekeken

Mijn opstelling van Sonos is een AMP 1 met een platendraaier aangesloten met 2 externe luidsprekers .

Heb nu aan de AMP 1 een externe subwoofer aangesloten , deze werkt maar niet bij de selectie “lijingang”.

kan  dit ?

5 Reacties

106rallye
  • November 12, 2025

In principe zou de sub ook moeten werken als je de lijningang gebruikt. Daar zit je platenspeler op, zo neem ik aan?

Waarom denk je dat de sub het dan niet doet? Hoe merk je dat hij het bij andere bronnen wel doet?

• Auteur
  • Novice
  • November 14, 2025

Idd , platenspeler zit op lijningang en krijg een eentonig gebrom bij het afspelen van vinyl.

bij het bladeren en selecteer playlist op spotify of radio dan krijg ik een mooie subwoofer bassound .

106rallye
  • November 15, 2025

Dat klinkt toch als een ander probleem. Gebruik je een voorversterker (en staat die aan)? Moet de platenspeler worden geaard?

• Auteur
  • Novice
  • November 16, 2025

Idd heb voorversterker .Maar deze werkt prima hoor , ik kan via de lijningang muziek van mijn

platenspeler door mij externe luidsprekers of andere sonosspelers(. Play 3, play 5) afspelen.

Maar de externe subwoofer aangesloten op mijn amp 1 geeft enkel gebrom bij afspelen LP.

Wanneer ik echter een andere bron selecteer met de Sonos controller  , bv spotify, radio etc dan werkt de subwoofer prima.

106rallye
  • November 16, 2025

Toch eens contact met Sonos opnemen dan? Eerst even een diagnose maken als je een plaat afspeelt.