Skip to main content

Na verhuis met bestaande netwerk werkten de play 1 en play 5 zonder probleem maar sedert kort veranderd van provider en ik kan niets meer connecteren. Ik heb reeds de help argumenten uitgeprobeerd maar ik kan in instellingen “vergeet het netwerk” gewoon niet vinden. Naast de mobiele app heb ik ook de controller 11.2.3.op MacBook maar daar wordt gewoon verwezen naar de faq van sonos en geraak ik geen stap verder. Kan er iemand mij hiermee verder helpen. Datgene wat voordien perfect werkte kan ik toch onmogelijk vernieuwen omdat er niet meer kan geconnecteerd worden…..

HELP

Kun je in je nieuwe router niet gewoon de netwerknaam en het wachtwoord van je oude router instellen?

Als dat niet zou lukken, kijk dan eens op https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network voor de stappen - voor oudere apparaten lijkt een reset nodig. Ik kom daar de zin “vergeet het netwerk” niet tegen, dus weet niet hoe je daarbij komt,

Wat betreft de Mac- (en de PC-) app heeft Sonos al jaren geleden besloten zich te concentreren op de mobiele apps. Sindsdien kun je geen belangrijke instellingen meer wijzigen met de app.

Grappige reactie: Kun je in je nieuwe router niet gewoon de netwerknaam en het wachtwoord van je oude router instellen?

Moet iedereen zich aan Sonos aanpassen, of wordt het eindelijk tijd dat Sonos doet wat de gebruikers willen!!!

Tja. Waarom zou je bij een nieuwe router niet je oude gegevens willen herstellen? Ook voor niet-Sonos apparaten is dat verreweg het handigste; het scheelt immers ook wat werk voor andere devices in huis. De oudere apparaten hebben wel het probleem dat ze geen scherm hebben (zoals veel printers bijvoorbeeld) om de nieuwe gegevens in te voeren. Dat maakt het moeilijker om iets aan te passen als de oude router inmiddels verwijderd is - zeker, en dat valt Sonos wel aan te rekenen, nu de nieuwe app niet meewerkt als je wat oudere Sonos devices hebt. Dan moet je ófwel vooruitdenken en de nieuwe gegevens al invoeren als de verbinding met de oude router nog bestaat, of voor de meest eenvoudige methode kiezen, waarbij je enkel de nieuwe router aanpast.

Het kan ook dat je om veiligheidsredenen het wachtwoord etc. wilt verwijderen en dan is het wel vervelend dat oudere devices door de nieuwe app slecht bediend worden. Voor nieuwe devices heeft Sonos het overigens makkelijker gemaakt de wifi te veranderen, door dat via bluetooth (BLE) te regelen. 

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb uiteindelijk alles een paar keer gereset en dan via ethernet kabel aangesloten om te installeren via de sonos 1 app. Uiteindelijk is het na een paar keer opnieuw te beginnen met vastberadenheid gelukt. Ik heb zelfs nog een play 1 van een andere installatie kunnen installeren maar dan wel met een ander e-mailadres en op de sonos 2 app.

Als je die laatste terugzet naar S1 kun je hem weer toevoegen aan de rest an je installatie. Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/downgrade-a-sonos-product-to-s1

Reageer