Skip to main content
Vraag

ARC op mute zonder aanleiding.

• November 24, 2025
  • 11 reacties
  • 60 Bekeken

Om de haverklap schakelt mijn ARC op mute zonder enige aanleiding. heeft iemand anders ook deze problemen?

11 Reacties

106rallye
  • November 24, 2025

Nee. Misschien eens een diagnose maken als het weer gebeurt en dan Sonos bellen?

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 25, 2025

Suggestie van ​@106rallye is hoe dan ook een goede, maar toch nog een vraag:

Is dat zowel bij tv kijken als bij luisteren naar muziek? Het zou een verbindingsprobleem kunnen zijn want hoe weet je dat hij op mute staat? Hij kan toch ook gewoon stoppen op dat moment doordat hij niets meer ontvangt.

106rallye
  • November 25, 2025

Ik had het zelf verbonden met het activeren van een voice assistent, maar zie nu dat ik dat niet opgeschreven heb.

Ejojan
Forum|alt.badge.img
  • Junior
  • November 25, 2025

Ja zeker dat heb ik ook . Het duurt een seconde of 5 , daarna gaat het weer goed.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 25, 2025

Ja zeker dat heb ik ook . Het duurt een seconde of 5 , daarna gaat het weer goed.

Wat heb je ook? Wegvallen bij zowel tv als bij muziek via de app?

Wanneer het geluid weer gewoon terugkomt en het is bij muziek dan heb je een verbindingsprobleem met de router. Heb je dit bij tv kijken dan mogelijk een probleem met de tv-instelling voor audio-uitvoer of een probleem met de HDMI kabel.

Ejojan
Forum|alt.badge.img
  • Junior
  • November 25, 2025

wegvallen naar mute is zowel muziek als tv. aansluiting met snellen hdmi kabels. ik heb dat allemaal uitbesteed aan professionals heb er zelf verder geen verstand van. ik accepteer het nog steeds maar is wel vreemd.

106rallye
  • November 25, 2025

Nee. Misschien eens een diagnose maken als het weer gebeurt en dan Sonos bellen?

Dit dus.

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • November 25, 2025

wegvallen naar mute is zowel muziek als tv. aansluiting met snellen hdmi kabels. ik heb dat allemaal uitbesteed aan professionals heb er zelf verder geen verstand van. ik accepteer het nog steeds maar is wel vreemd.

Gebruik gewoon de kabels die Sonos erbij levert.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 25, 2025

Maar de kabels die Sonos meelevert zou alleen van invloed kunnen zijn op het tv geluid. Ik vind het erg vreemd dat het bij beide voorkomt. Ik zou dan inderdaad een diagnose maken wanneer het geluid weer wegvalt en vervolgens Sonos bellen.

Ejojan
Forum|alt.badge.img
  • Junior
  • November 25, 2025

kunnen jullie mij vertellen hoe ik een diagnose maak waar mee waarvan?

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 25, 2025

Even een zoekopdracht naar “Sonos diagnose” en je bent er. Op de site van Sonos kan je heel veel vinden.
Maar ok, hier komt hij dan:

https://support.sonos.com/nl-nl/article/submit-diagnostics