Overweeg om mijn Arc te vervangen voor de Arc Ultra.
Ben zeer benieuwd naar gebruikers (die al zijn overgestapt) of de Ultra echt meer hoorbaar laag produceert.
Overweeg om mijn Arc te vervangen voor de Arc Ultra.
Ben zeer benieuwd naar gebruikers (die al zijn overgestapt) of de Ultra echt meer hoorbaar laag produceert.
Kan je dan niet beter een sub kopen? Heeft ook als groot voordeel dat de Arc beter zal gaan klinken doordat er minder nadruk op het laag gegeven kan worden.Â
Erooij dank voor je snelle reactie!
De sub G3 heb ik ook overwogen…. echter, mijn vrouw is bang dat het een voelbaar laag wordt, bij zowel TV gebruik als het afspelen van een playlist.
Persoonlijk heb ik die ervaring niet en bovendien kan je het volume van de sub naar behoefte aanpassen.Â
Het totale klankbeeld wordt gewoon mooier na toevoeging van een sub.
Uit je vraag begrijp ik dat je opzoek bent naar meer laag, dat is toch echt waar de sub om de hoek komt.Â
Waarom probeer je de Sub niet eens. Zie https://www.sonos.com/nl-nl/legal/terms#legal-terms-sale-returns-emea voor Sonos’ retourbeleid.
Ik heb mijn keuze gemaakt en kies voor de Sub. Dank voor jullie reacties en uitleg!
Laat je wel weten wat je vrouw ervan vind?
Sonos Sub G4 aangeschaft i.p.v. van de Arc Ultra en dus i.c.m. de Arc.
Eerste ervaringen zijn redelijk tot goed, mogelijk door het scala aan instellingen! Als ik na 1 dag mijn ervaring moet noemen, valt mij het volgende op.
Voelbaar laag:
Bij laatst genoemde (normaal luisterniveau waarbij een conversatie mogelijk is) nauwelijks laag waarneembaar. Heb je de functie Loudness nodig.
Bij laag volume hoort het ook zo dat je de subwoofer bijna niet hoort. Het zou immers raar zijn als het volume op 6 staat je het geluid van de subwoofer hoort.
Ik heb de loudness standaard aan staan en volume van de subwoofer op +4Â
De grootte van de woonkamer, trueplay en persoonlijke smaak spelen natuurlijk een belangrijke rol hierin.
heeft u een trueplay instelling?
Nee die heb ik niet gedaan, ik ben zelf erg tevreden met het geluid zoals het nu is. Maar het laatste wat je zegt klopt helemaal, Persoonlijk smaak.
Mijn advies is om altijd TruePlay in te stellen. Kan, afhankelijk van ruimte, een enorm verschil maken. Ben je uiteindelijk niet tevreden dan zet je TruePlay gewoon weer uit.
Ook de plek waar je de sub neerzet kan van invloed zijn.
De plaats van de Sub is zeker van invloed! Daar ben ik na 2 dagen ook achter gekomen. Al zegt Sonos dat het niet uitmaakt
mbt. Trueplay…. Als trueplay is ingesteld en je schakelt het daarna uit, heb je dan van zowel de Arc als de Sub weer de fabrieksinstellingen?
Ik heb het nooit gecheckt, maar dat lijkt me wel. Naar welke instellingen moet het systeem anders terug?
Voor de plaatsing zou je nog eens een subwoofeer crawl kunnen doen, zie Crawling for Bass - Subwoofer Placement Tips
Ik denk dat hij terug gaat naar je eigen instellingenÂ
Is de Trueplay instelling, een gekoppelde instelling voor de Arc en Sub? M.a.w. voor beide 1 instelling?
overigens…. Het lijkt dat de Arc ook nog lage tonen (bass) produceert…. Klopt dat?
De plaats van de Sub is zeker van invloed! Daar ben ik na 2 dagen ook achter gekomen. Al zegt Sonos dat het niet uitmaakt
mbt. Trueplay…. Als trueplay is ingesteld en je schakelt het daarna uit, heb je dan van zowel de Arc als de Sub weer de fabrieksinstellingen?
TruePlay doe je per kamer zoals Sonos dat noemt. Heb je een surroundopstelling incl sub dan doe je dat voor het totale klankbeeld. Zet je dit vervolgens weer uit dan is het hetzelfde als wanneer je bijvoorbeeld loudness uitzet. Het wordt gewoon een schakelaar die je aan of uit kunt zetten. Dit heeft niets met fabrieksinstellingen te maken.
Er blijven altijd lage tonen vanuit de Arc komen. Er is een bepaald omschakelpunt wat wel of niet naar de sub gaat. Om het simpel te houden kan je stellen dat subs alleen het zware laag verwerken.
Ik denk dat hij terug gaat naar je eigen instellingenÂ
Dat klopt. Gebruik je TruePlay niet dan kan je zelf de afstand tot je surrounds opgeven. TruePlay overschrijft dit, ga je terug dan worden jouw instellingen weer gebruikt.
Â
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.